دستگیری 7 شکارچی غیرمجاز

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری از دستگیری هفت شکارچی غیرمجاز طی هفته جاری در مناطق حفاظت شده این استان خبر داد.

دستگیری 7 شکارچی غیرمجازبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، شهرام احمدی افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست سه متخلف شکار غیرمجاز در منطقه حفاظت شده «هلن» و چهار متخلف زنده گیری پرندگان در شهرستان کیار را در دستگیر و به مراجع مراجع قضایی معرفی کردند.
به گفته وی، از متخلفان غیرمجازقبل از شکار یک قبضه اسلحه برنو و یک قبضه اسلحه 5 تیر کشف و ضبط شد.
 
احمدی اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت همچنین 4 متخلف شکار را به جرم زنده گیری جوجه های نابالغ دستگیر و 10 قطعه طرقه (چکاوک) صید شده را از شکارچیان کشف و ضبط کردند.
احمدی گفت: متخلفان ضمن پرداخت مبلغ 20 میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به حیات وحش، به مقامات قضایی معرفی شدند.
 
وی اظهار کرد: سال گذشته 553 پرونده تخلف زیست محیطی در این استان تشکیل شد که در این مدت 57 پرونده پیشگیری از شکار و صید غیرمجاز، 18 پرونده زنده گیری حیات وحش و یک پرونده شکار غیرمجاز پستانداران، 42 پرونده شکار و صید غیرمجاز آبزیان، 36 پرونده شکارغیرمجاز پرندگان، 2 پرونده نگهداری و خرید و فروش حیات وحش زنده و غیرزنده تشکیل شد.
 
به گزارش ایرنا، براساس ماده 10 قانون شکار و صید، متخلفانی که بدون پروانه اقدام به شکار و صید جانوران وحشی کرده و یا اقدام به حمل، عرضه، فروش و صدور جانوران وحشی زنده یا کشته و اجزای آنها نمایند و نیز از بین بردن رستنی‌ها از جمله قطع درختان، خارزنی، بوته کنی و تعلیف غیرمجاز در مناطق حفاظت شده و پناهگاه های حیات وحش و تجاوز و تخریب در این مناطق، به جزای نقدی از یکصد هزار تا یک میلیون ریال یا حبس از یک تا 6 ماه محکوم می‌شوند.
 
چهارمحال و بختیاری یک پارک ملی، یک اثر طبیعی ملی و پنج منطقه حفاظت شده به مساحت 155هزار و 844 هکتار و 2 منطقه شکار ممنوع به مساحت 51 هزار و 724 هکتار دارد.
 
مدیریت 12.5 درصد مساحت چهارمحال و بختیاری با حفاظت محیط زیست این استان است.
 
 
منبع: ایرنا
 
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار