نگاهی به تیم ملی فوتبال ساحلی تاهیتی

تاهیتی اگرچه کشور کوچکی در جهان محسوب می شود . با این حال این کشور تاکنون توانسته افتخار های زیادی را در فوتبال ساحلی کسب کند.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگارانتیم ملی فوتبال ساحلی تاهیتی شب گذشته موفق شد با شکست تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان در ضیافت های پنالتی جواز حضور در فینال رقابت های جام جهانی فوتبال ساحلی 2017 باهاما را کسب کند. 

تاهیتی اگرچه کشور کوچکی است و کمتر اسمی از این تیم در جغرافیا و ورزش جهان شنیده می شود. اما در سال های اخیر توانسته در فوتبال ساحلی به موفقیت های بزرگی دست یابند. 

کشور تاهیتی 

تاهیتی یکی از جزایر کوچک در اقیانوس آرام است و بخش از قاره اقیانوسیه است . این کشور دارای جمعیت 183 هزار نفری است و از سال 1880 مستعمره فرانسه شد. همچنین بومیان و مردم این کشور هم از سال 1946 دارای تابعیت فرانسه شدند . 

نگاهی به تیم ملی فوتبال ساحلی تاهیتی
 
تیم ملی فوتبال ساحلی تاهیتی 

تاهیتی اگر چه در سال های گذشته  نتوانسته در هیچ رشته ورزشی در جهان نتیجه جالب توجهی کسب کند اما از سال 2006 این کشور کوچک توانسته یکی از قدرتمند ترین تیم های فوتبال ساحلی جهان را در اختیار داشته باشد. 

جام ملت های اقیانوسیه 

جام ملت های فوتبال ساحلی اقیانوسیه از سال 2006 برای نخستین بار به میزبانی تاهیتی آغاز شد و تاکنون 5 دوره برگزار شده است . تیم ملی تاهیتی که خود 3 دوره از پنج دوره این بازی های میزبانی را بر عهده داشته است موفق شده است که به 2 عنوان قهرمانی ، 2 عنوان سومی و یک عنوان چهارمی دست یابد. 

جام جهانی فوتبال ساحلی 

رقابت های جام جهانی فوتبال ساحلی قدمت زیادی ندارد. این رقابت ها برای نخستین بار در سال 1995 به میزبانی برزیل ابتدا به فاصله یک سال و سپس به فاصله 2 سال برگزار شده است . تیم ملی فوتبال ساحلی تاهیتی هم از سال 2011 حضور در این رقابت ها را تجربه کرده است. 

این کشور کوچک در اقیانوس آرام در چهار دوره حضورش در جام جهانی به عنوان های دوازدهمی ، چهارمی و نایب قهرمانی دست یافته است. تاهیتی که در دوره گذشته موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی این رقابت ها شده بود شب گذشته با غلبه بر تیم ملی کشورمان بار دیگر موفق شد دومین حضور پیاپی در فینال مسابقات جام جهانی را تجربه کند. 

نگاهی به تیم ملی فوتبال ساحلی تاهیتی

جام  بین قاره ای 

تیم ملی فوتبال ساحلی تاهیتی همچنین تاکنون در چهار دوره از رقابت های بین قاره ای در سال های 2011 ، 2013 ، 2015 و 2016 شرکت کرده است که حاصل آن مقام های هشتمی ، ششمی ، نایب قهرمانی و چهارمی بوده است. 

تاهیتی اگر چه کشور کوچک و دور افتاده ای در جهان محسوب می شود اما تاکنون توانسته با استفاده از استعداد ها ، شرایط طبیعی و مدیریت قوی به موفقیت های بزرگی در رشته فوتبال ساحلی در سطح جهان دست یابد. 

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار