تبریز ؛

برنامه ریزی برای ساماندهی تشخیص علت مرگهای طبیعی با طرح دادپزشکی

برای ساماندهی تشخیص علت مرگهای طبیعی طرح دادپزشکی در حال برنامه ریزی است .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛مدیر کل پزشکی قانونی استان آذربایجان شرقی گفت:سنین ابتلا به بیماری های قلبی که عامل اصلی مرگ های طبیعی است بسیار پایین آمده به طوری که 25 درصد ارجاعات ما مرگ های طبیعی است.

دکتر صمدی راد در جمع خبرنگاران افزود: برای ساماندهی تشخیص علت مرگهای طبیعی طرح دادپزشکی در حال برنامه ریزی است و از سال آینده در استان اجرا می شود تا به تشخیص سریع و در محل علت فوت اقدام شود.

وی گفت :متوفیات ناشی ازمنوکسید کربن نیز در سال نود و پنج 58 مورد بود که افزایش 57 درصدی نسبت به سال قبل داشت.

مدیر کل پزشکی قانونی استان افزود:مسمومیت با سمومی مانند قرص برنج ،آفات نباتی ،الکل ،جونده کش و سیانور نیز بالاست و با رشد 38 درصدی 62 درصد فوتی در این زمینه داشتیم.

دکتر صمدی راد افزود:مسمومیت با قرص برنج با 31 مورد بیشترین موارد را به خود اختصاص داده است که نیازمند آموزش یپبه مردم و کشاورزان و استفاده از قرص ها و یا آفت کشهای جایگزین و بی خطر است.

وی به آمار متوفیان تصادفات رانندگی نیز اشاره کرد و گفت :در سال 95675 مورد فوتی بر اثر سوانح رانندگی داشتیم که 406 مورد مربوط بهبرون شهری و 185 مورد مربوط به درون شهری و 44 نفر مربوط به راه های روستایی است .

مدیر کل پزشکی قانونی استان افزود:34 درصد فوتی ها مربوط به سرنشینان بویژه سرنشینان عقب خودروهاست که متأسفانه از کمربند ایمنی استفاده نمی کنند.

دکتر صمدی راد گفت:120 نفر از فوتی های درون شهری نیز مربوط به تبریز است که آمار بالایی است و نیازمند برنامه ریزی و آسیب شناسی است.

وی افزود:52 درصد فوت ها در محل حادثه ،6 درصد در مسیر انتقال و 41 درصد در بیمارستان اتفاق افتاده است.

مدیر کل پزشکی قانونی استان گفت:در نوروز امسال نیز از 25 اسفند 95 تا 15 فروردین نود و شش با 15 درصد کاهش39 نفر فوتی داشتیم که 4 مورد درون شهری و 34 مورد برون شهری بود.

دکتر صمدی راد آمار متوفیان ناشی از سوء مصرف مواد مخدر را نیز در سال نود و پنج 145 نفر اعلام کرد که با افزایش 44 درصدی بیشتر در شهرهای تبریز ،مراغه ،بناب ،میانه ،مرند ،جلفا و بستان آباد اتفاق افتاده است.

وی گفت:همه ساله 700 نفر را در استان بر اثر حوادث مختلف از دست می دهیم که پزشکی قانونی در بسیاری ازن موارد مداخله کرده و اقدام به تشخیص علت فوت می نماید.

مدیر کل پزشکی قانونی استان افزود:در بخش معاینات نیز سال قبل 92 هزار و 662 مورد معاینه انجام شده است که نسبت به 94 دو درصد افزایش نشان میدهد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.