ممنوعیت برگزاری همه‌پرسی احتمالی بازگرداندن حکم اعدام به نظام قضایی ترکیه در آلمان

آلمان شرکت اتباع ترکیه‌ای در همه‌پرسی بازگرداندن حکم اعدام به نظام قضایی ترکیه را ممنوع خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وب‌سایت ایندیپندنت، در پی افزایش تنش‌ها میان آنکارا و برلین، شهروندان ترکیه‌ای که در آلمان زندگی می‌کنند، ممکن است از شرکت در همه‌پرسی احتمالی برای بازگرداندن حکم اعدام در این کشور، منع شوند.

رجب طیب اردوغان – رئیس جمهور ترکیه – در تبلیغات برای همه‌پرسی اخیر این کشور، تعهد کرده بود حکم اعدام را به نظام قضایی این کشور بازخواهد گرداند.

"استفان زایبرت" – سخنگوی دولت آلمان – در یک کنفرانس خبری گفت: "از نظر سیاسی نمی‌توان سناریویی را در نظر گرفت که ما با برگزاری چنین همه‌پرسی در آلمان درباره مسائلی که خلاف قانون اساسی ما و ارزش‌های اروپایی است، موافقت کنیم."

وی افزود: "من تصور می‌کنم (در چنین شرایطی) تمام اقدامات قانونی برای جلوگیری از برگزاری چنین همه‌پرسی را انجام خواهیم داد. در صورتی که کشور دیگری قصد داشته باشد در خاک آلمان همه‌پرسی برگزار کند، باید به قوانین آلمان احترام بگذارد."

مارتین شولتز – رئیس حزب سوسیال دموکرات و رقیب اصلی آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در انتخابات پیش روی این کشور – نیز از چنین اقدامی حمایت کرده است.

شولتز گفت: "ما نمی‌توانیم رای‌گیری درباره مسئله‌ای که خلاف ارزش‌ها و قانون اساسی ما است را بپذیریم."

ترکیه در سال 2004 و به منظور پیوستن به اتحادیه اروپا، حکم اعدام را لغو کرد. با این‌حال، اردوغان اعلام کرده است در صورتی که پارلمان ترکیه چنین پیشنهادی را ارائه کند و یا این طرح در یک همه‌پرسی رای کسب کند، حکم اعدام می‌تواند به نظام قضایی ترکیه بازگردد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار