کرمان؛

خروج خودرو ها از دشت ریواس شهربابک با تلاش دانش آموزان

با همکاری اداره منابع طبیعی و سازمان دانش آموزی حدود ۲۰۰ دانش آموز شهربابکی در یک اقدام جالب و در یک روز تعطیل با تشکیل زنجیره انسانی در امتداد دشت ریواس خواستار منع ورود اتومبیل به داخل این دشت زیبا شدند.

خروج خودرو ها از دشت ریواس شهربابک با تلاش دانش آموزان به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمان دانش آموزان با حضور در کنار خانواده هایی که با اتومبیل وارد دشت شده بودند خواستار خروج اتومبیل از دشت شدند.
 
 کاظم شریفی رئیس اداره منابع طبیعی شهربابک هدف از این برنامه را فرهنگ سازی در جهت استفاده درست از منابع طبیعی و حفظ این نعمت های خدادادی برای نسل های آینده اعلام کرد و افزود : دشت ریواس شهربابک بزرگ ترین دشت ریواس کشور می باشد که در صورت بارندگی مناسب همه ساله در ماه اردیبهشت به گل می نشیند و منظره زیبایی را رقم می زند.
 
وی گفت : متاسفانه گردشگرانی که برای تفریح به این دشت می آیند با اتومبیل خود وارد دشت می شوند و باعث له شدن و از بین رفتن این گیاه می شوند.
 
شریفی ادامه داد : با پیگیریهایی که با سازمان دانش آموزی و اداره آموزش و پرورش صورت گرفت این برنامه در قالب اردو و در یک روز تعطیل انجام شد.

دشت ریواس شهربابک در مسیر جاده شهربابک به میدوک قرار دارد ، در کنار جاده یک مسیر کندرو وجود دارد که گردشگران می توانند اتومبیل خود را آنجا پارک کنند و بعد وارد دشت ریواس شوند.
 
چند روز قبل نیز این حرکت توسط کودکان مهدهای کودک اجرا شده بود.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار