مشهد؛

برگزاری همایش"ادبیات کودک و نوجوان و معنویت" در مشهد

همایش ملی "ادبیات کودک و نوجوان و معنویت" از سری برنامه های رویداد مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، پورخالقی دبیر علمی این همایش در نشست خبری با خبرنگاران گفت: این همایش در 18 و 19 اردیبهشت ماه امسال در دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) و باهمکاری این دانشگاه و مرکز مطالعات دانشگاه شیراز برگزار می شود.

وی افزود: موضوعات این همایش با محوریت معنویت و با عناوینی مانند عرفان فلسفه، فرهنگ عامه، اسطوره شناسی، هنر، تصویرگری، رسانه، نظریه و نقد ادبی، جهانی شدن و ترویج و حفظ صلح و محیط زیست می باشد.

دبیر علمی این همایش گفت: از مجموعه 258 مقاله از سراسر کشور 113 خلاصه مقاله برای چاپ انتخاب شده است که عنوان "زلال معنویت" در همه آثار این همایش درج می شود.

پورخالقی"ادبیات کودک و نوجوان و معنویت" با اشاره به اینکه داوران کمیته های علمی 40 نفر هستند تصریح کرد:41 مقاله به صورت سخنرانی و 33مقاله به صورت پوستر در همایش ارائه میشودو نیز 62 مقاله در کتاب الکترونیکی به چاپ می رسد.

وی گفت: از برنامه های جنبی این همایش می توان به اختصاص دو سالن "نقد و نظریه ادبیات کودک" و " روش تحقیق در ادبیات کودک" اشاره کرد که در زمینه ادبیات کودک و نوجوان به پژوهشگران دارای دستاورد نوین داده می شود.

دبیر علمی این همایش افزود: 3 کارگاه بازنویسی و باز آفرینی، آشنایی با چگونگی تولید و نشر ادبیات کودک و آشنایی با پایگاه اطلاعاتی ادبیات علوم انسانی نیز در این همایش برگزار می شود.

پورخالقی با بیان اینکه برپایی این همایش با توجه به اینکه مطالب ادبیات کودک و نوجوان اندک است ضروری است، گفت: اجرای تئاتر با عنوان"گم" و اجرای پرده خوانی اسماعیل طلایی به همراه هنرمندان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز از برنامه های این همایش است.

دبیری دبیر ستاد مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 نیز در این نشست خبری گفت: شعر و ادبیات کودک و نوجوان در این همایش در حوزه های مختلف نشرو انتشارات، نمایش و تئاتر، قصه گویی، شعر کودک تصویرگری و گرافیک توسط هنرمندان حوزه تجسمی و شهر داستان را شامل می شود.

وی افزود: برپایی این همایش آغاز رسمی ادبیات کودک و نوجوان در مشهد است و اکنون این رشته بر اساس (application setting) جزو رشته های طبقه بندی شده است که دانشجویان به این رشته ها هدایت و جذب شده و در مقطع فوق لیسانس دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) مشهد می توانند مشغول به تحصیل شوند.

انتهای پیام//آ.ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.