اعزام بیش از ۶۶ هزار زائر از سیستان و بلوچستان در گردهمایی بزرگ اربعین حسینی (ع)

مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای سیستان وبلوچستان گفت:۶۶ هزار و ۶۴۶ نفر زائر اربعین حسینی از طریق محور‌های مواصلاتی استان جهت شرکت در گردهمایی بزرگ اربعین حسینی (ع) به سمت غرب کشور اعزام شده اند.

اعزام بیش از ۶۶ هزار زائر از سیستان و بلوچستان در گردهمایی بزرگ اربعین حسینی (ع)علی خانقائی مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای استان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت : از ۱۵ شهریور سال جاری مقارن با ۲۵ ذی الحجه تا پایان ۴ آبان ماه، تعداد ۶۲ هزار و ۶۰۴ نفر زائر پاکستانی از طریق پایانه مرزی میرجاوه وارد کشور شده اند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد رشد داشته است.
 
رئیس کمیته حمل و نقل ستاد اربعین استان گفت: از این تعداد ۳۱ هزار و ۷۴۴ نفر زائر توسط ۷۲۱ دستگاه اتوبوس پاکستانی جهت عزیمت به عتبات عالیات به سمت مرز‌های غربی کشور عازم شده اند ضمن اینکه تعداد ۳۰ هزار و ۸۶۰ نفر زائر نیز به صورت پیاده وارد کشورمان شده اند که از طریق هماهنگی به عمل آمده با شرکت‌های حمل و نقل مسافری، توسط ۷۰۲ دستگاه اتوبوس ایرانی به سمت مقاصد مورد نظر عزیمت کرده اند.
 
همچنین تعداد ۱۰۳ نفر زائر افغانستانی نیز از مرز میلک وارد کشور شده و به وسیله ۴ دستگاه اتوبوس ایرانی به عراق اعزام شدند.
 
وی با اشاره به زوار ایرانی امام حسین (ع) ادامه داد: تعداد ۴۰۴۲ نفر زائر ایرانی نیز توسط ۹۸ اتوبوس برای حضور در گردهمایی بزرگ اربعین از استان خارج شده اند که بدین ترتیب مجموعاً ۶۶ هزار و ۶۴۶ نفر زائر از طریق محور‌های مواصلاتی استان به سمت غرب کشور روانه شده اند.
 
خانقائی ادامه داد: در این مدت اقداماتی نظیر تأمین سوخت اتوبوس‌های حامل زوار، استقرار گشت‌های راهداری، امداد خودرو و اورژانس جاده‌ای در طول مسیر تردد و فعال بودن پایانه مرزی میرجاوه به صورت ۲۴ ساعته، صورت پذیرفته است که نتیجه آن تردد ایمن و روان زائرین به سمت مرز‌های غربی کشور بوده است.
 
وی در پایان با اشاره به افزایش گیت‌های بازرسی از ۱۰ گیت به ۱۸ گیت در سال جاری، گفت: با توجه به حجم عظیم برنامه ریزی‌های انجام شده و استقرار شرکت‌های حمل و نقل مسافری در مرز، با تلاش مجموعه بزرگ راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و سایر دستگاه‌ها و نهاد‌های متولی، ورود و تردد عاشقان ابا عبدالله الحسین (ع) به بهترین وجه ممکن و آنگونه که شایسته نام کشورمان و مرز میرجاوه به عنوان دروازه شرقی ورود زائرین باشد، انجام شده، به نحوی که در تاریخ ۲ آبان ماه شاهد ورود بیش از ۱۲ هزار زائر بوده ایم که تشریفات ورودی برای هر نفر کمتر از ۶ ثانیه طول کشیده است.
 
انتهای پیام/پ
 

گردهمایی بزرگ اربعین حسینی (ع)

برچسب ها: اربعین ، اربعین 97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار