مختاری در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گل و گیاه؛

70 میلیون دلار؛ صادرات سالیانه گل‌های ایرانی/ دولت از صادرات گل و گیاه حمایت کند

مدیرعامل سازمان‌ بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران گفت: در حال حاضر ایران بین 60 تا 70 میلیون دلار صادرات گل و گیاه دارد، در حالی که کشورهای همسایه ایران بیش از یک میلیون دلار در این صنعت درآمد کسب می‌کنند.

ایران سالانه بین 60 تا 70 میلیون دلار گل صادر می‌کند/ دولت باید از صادرات گل و گیاه حمایت کندبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد مختاری مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه که امروز(شنبه) با حضور جمعی از مدیران شهری در بوستان گفتگو برگزار شد، با بیان اینکه این نمایشگاه در راستای حمایت از گل و گیاه و تولیدات داخلی برگزار شده است، اظهار داشت: سال‌ها است که حس شهروندان نسبت به کاشت گل و گیاه، خرید و هدیه دادن آن تقویت شده که این امر با رضایت بسیاری همراه بوده است.

وی با بیان اینکه در نمایشگاه گل و گیاه مستقیما از تشکل‌های صنعتی گل و گیاه کشور استفاده شده است، افزود: با این امر می‌توانیم به صنعت گل و گیاه کمک کنیم و در بازارهای جهانی حضور جدی داشته باشیم.

سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران با بیان اینکه سرانه صادرات گل  در کشور ایران بین 60 تا 70 میلیون دلار است، گفت: این در حالی است که کشورهای همسایه بیش از یک میلیون دلار از صادرات گل درآمد کسب می‌کنند، به همین دلیل در راستای افزایش سرانه صادرات گل و گیاه باید اقدامات زیادی انجام دهیم، چرا که ایران در خصوص تنوع گونه‌های گیاهی هم اکنون مقام اول در جهان را دارا است.

موسوی با باین اینکه 15 هزار تولید کننده داخلی در کشور فعالیت‌ می‌کنند، تصریح کرد: اگر صادرات گل و گیاه و تولید آن افزایش پیدا کند ، می‌توانیم بخش عظیمی از اشتغال را به خود اختصاص دهیم و از صنعت گل و گیاه حمایت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه هدف شهرداری تهران در سال‌های گذشته کاهش فاصله شمال و جنوب شهر تهران در خصوص فضای سبز بوده است ، یادآور شد: هم اکنون بهترین و زیباترین بوستان‌های شهر تهران متعلق به مناطق جنوبی است، چرا که شهرداری تهران در راستای توسعه و افزایش سرانه فضای سبز در مناطق جنوبی اقدامات زیادی انجام داده است.

وی با تاکید بر اینکه هم اکنون 2 هزار و 212 بوستان در شهر تهران احداث شده است، گفت: اگر حاشیه بزرگراه‌ها را در طرح کمربند سبز در نظر بگیریم، امروز سرانه فضای سبز شهر تهران افزایش چشمگیری داشته است.

سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران با تاکید بر اینکه سرانه فضای سبز را دانشگاه تهران تعیین می‌کند، افزود: شهرداری تهران در خصوص میزان سرانه فضای سبز دخل و تصرفی ندارد و خود دانشگاه تهران این میزان را تعیین می‌کند، به همین دلیل بر اساس برآوردهای انجام شده از سوی دانشگاه تهران هم اکنون سرانه فضای سبز شهر تهران 16.7 متر مربع است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در فاصله‌های 300 متری یک پارک محله‌ای احداث شده است، یادآور شد: بافت فشرده فرسوده مهمترین دلیل عدم توزیع عادلانه فضای سبز در بین مناطق 10، 14، 17 است.

مختاری با بیان اینکه هم اکنون کمربند سبز شهر تهران به 2 هزار و 100 هکتار رسیده است، گفت: بنا داریم تا برنامه 5 ساله دوم شهرداری تهران این میزان را به 50 هزار هکتار افزایش دهیم.

وی با اشاره به تعداد شرکت‌کنندگان در نمایشگاه گل و گیاه گفت: 220 واحد تولیدی داخلی و خارجی در این نمایشگاه فعالیت می‌کنند، اگرچه متقاضیان بیشتری داشتیم که گنجایش نمایشگاه جوابگوی آن‌ها نبود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار