وکیلی در نشست خبری:

میرسلیم در مناظره دوم اسپک زن شده بود

سخنگوی ستاد روحانی گفت: آقای میرسلیم در مناظره روز گذشته به قول خودش پاس‌هایی که می‌داد، بی‌جواب نمی‌ماند و حتی خودش تبدیل به اسپک زن شده بود.

دومین نشست خبری سخنگوی ستاد حسن روحانی آغاز شد
به گزارش خبرنگار گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدعلی وکیلی سخنگوی ستاد انتخاباتی حسن روحانی در دومین  نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار داشت: شیوه ستادهای تبلیغاتی باید به گونه‌ای باشد که به مشارکت حداکثری کمک کنند، هر شیوه تبلیغاتی که از مشارکت حداکثری بکاهد خلاف منافع ملی است.

وی در تشریح تفاوت های مناظره اول و دوم نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم گفت: در مناظره اول شاهد دو تیم دو نفره بودیم، اما در مناظره دوم شاهد دو تیم سه نفره بودیم.

سخنگوی ستاد روحانی افزود: آقای میرسلیم از وضعیت بلاتکلیف گذشته خارج شده و به قول خودش پاس‌هایی که می‌داد، بی‌جواب نمی‌ماند و حتی خودش تبدیل به اسپک زن شده بود که نشان دهنده فعال شدن اتاق‌های فکر است و ایرادی ندارد.

وکیلی با بیان اینکه در مناظره روز گذشته شاهد دو شیوه بودیم که یکی تخریبی و سلبی و دیگری ایجابی و تبیینی بود، اظهار کرد: این در حالی است که مردم هنوز از زبان کاندیداهای رقیب حرف اثباتی و تشریح برنامه‌ها را نشنیده‌اند و متوجه نشده اند درصورتی که این افراد رای بیاورند بنابر چه منابعی قرار است وعده ۵ میلیون شغل را محقق کند و بنابر کدام روش های علمی و کارشناسی یارانه مردم تبدیل به ۱۵۰ هزار تومان و کارانه تبدیل به ۲۵۰ هزار تومان می‌شود.

وی تاکید کرد: آقای قالیباف در سال ۸۷ طی نامه‌ای رسمی به رییس مجلس وقت در مخالفت با یارانه‌ها افزایش آن را نادرست خواند و این درحالی است که نظر ایشان در آن زمان درست بود و اکنون مشخص نیست چگونه تغییر نظر داده‌اند. همچنان کارشناسان معتقدند همین ادعای ۱۵۰ هزار تومان یارانه در صورتی که قرار به اجرایی شدن باشد، بنزین را به لیتری ۴ هزار تومان ،نان لواش را به ۲ هزار تومان می رساند.

سخنگوی ستاد انتخاباتی حسن روحانی تصریح کرد: به نظر می‌رسد این دو مناظره تا به اکنون نتوانسته توان سنجی کاندیدای منتقد دولت را برای مردم به نمایش بگذارد و امیدواریم در مناظره سوم این مهم محقق شود.

وکیلی با اشاره به برخی بداخلاقی‌ها در مناظره روز گذشته اعلام کرد: این افراد قرار است در صورت اقبال مردم نفر نخست اجرایی کشور و نفر دوم نظام بعد از مقام معظم رهبری باشند، مردم انتظار حرف مستند دارند و کسی نمی‌تواند خلاف گویی را از این افراد را بپذیرد.

سخنگوی ستاد انتخاباتی حسن روحانی در ادامه با اشاره به اظهارات یک نامزد مبنی بر واردات دختر وزیر آموزش و پرورش گفت: در مناظره دیروز ادعا شد فرزند وزیر آموزش و پرورش مرتکب تخلف قانونی شده است؛ در حالی که مطابق حکم رسمی دادگاه او رسما تبرئه شده یعنی کارش خلاف قانون نبوده است، لذا ایراد می گیرند که چرا فرزند وزیر اقدام به کاسبی کرده؟ اگر این ایراد است همین اشکال به فرزند آقای قالیباف هم وارد است. فعالیت‌های تجاری ایشان در خارج و داخل کشور و فعالیت آموزشی و غیر انتفاعی و نام مدرسه ایشان زبانزد است که از نظر من اشکالی ندارد، ولی مشروط به اینکه از رانت فرزند شهردار بودن یا فرزند وزیر بودن استفاده نکنند.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد خوب است آقای قالیباف راجع به فعالیت‌های فرزندش الیاس توضیح دهد. 
 
سخنگوی ستاد انتخاباتی حسن روحانی خاطرنشان کرد: یکی از نمونه‌های مهم مدیریت شهرداری تهران در اقدامات پر هزینه‌ای که شهرداری در شهر آفتاب انجام داد قابل مشاهده است و جالب اینکه روز گذشته همزمان با انجام مناظره شهر آفتاب با این همه تبلیغات و هزینه‌هایی که برایش صورت گرفته، متاسفانه بر سر اهالی فرهنگ فرو ریخت و آب باران غرفه‌ها را در برگرفت و مشخص شد چقدر استحکام مدیریتی آقایان شبیه به کف روی آب است و این در حالی است که در موضوع پلاسکو و ده‌ها وصدها پرونده دیگر نیز شاهد همین مسئله بودیم.
 
وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران  در مورد برخورد دولت با حقوق‌های نجومی گفت: مواضع رییس و اعضای دولت با موضوع حقو‌ق‌های نجومی مشخص بود. رییس جمهور برخوردهایی با مدیران مشمول دریافت حقوق‌ها انجام داد این درحالی است اعلام شد این حقوق‌ها خلاف قانون نبوده برخوردهای جدی صورت گرفت، حتی برخی از مدیران سطوح عالی عزل شدند، براساس شهادت دیوان محاسبات تمامی مبالغ پرداخت شده به بیت‌المال بازگشت.

وکیلی در پاسخ به سوالی در مورد بستن برخی ستادهای روحانی به دلیل استفاده عکس رییس دولت اصلاحات در این ستادها گفت: مهم در انتخابات مشارکت حداکثری است و این مسئله حتی از نتیجه انتخابات نیز مهم تر است چرا که مشارکت حداکثری می‌تواند انتخاباتی را که حتی نتیجه آن مطابق با خواسته ما نباشد، به انتخاباتی خوب تبدیل کند.

سخنگوی ستاد انتخاباتی حسن روحانی ادامه داد: فضای عمومی تبلیغ انتخابات باید یکسان و برابر باشد و احساس امنیت نشان‌دهنده این برابری است. مجموع اقداماتی که به صورت رسمی و غیر رسمی، متمرکز و غیر متمرکز صورت می‌گیرد، باید در راستای این باشد که عدالت در بهره‌مندی از فرصت‌ها برای تمام کنشگران رعایت شود. این احساس امنیت شاخص سنجش عدالت در اداره کشور است و این مسئله مهم‌تر از این است که چه کسی رییس جمهور شود.

وی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری در خصوص تغییر رویکرد جهانگیری در مناظره دوم و قرائت متن های مکتوب بدون توجه به سوالات و تلاش برای تنزل جایگاه خود در برابر روحانی اظهار داشت: این اقدام ناشی از بدسلیقگی مشاوران بود که متن هایی آماده شده بود که فراتر از ظرف زمان بود و عجله جهانگیری در قرائت متن ها هم مزید بر علت شد.

وکیلی با بیان اینکه مناظره جای متن خوانی و بیانیه خوانی نیست؛ افزود: در مناظره فراز و فرود ها و «زبان بدن» مهم است؛ بی سلیقگی مشاوران برای استفاده حداکثری از زمان مناظره، موجب اتخاذ شیوه جدید از سوی اقای جهانگیری شد، این در حالی است که جهانگیری توانایی خود را در شفاهی گویی ثابت کرده بود امیدواریم در مناظره بعدی رویه تغییر کند. 
 
سخنگوی ستاد انتخاباتی حسن روحانی در ادامه این نشست خبری در پاسخ به سوال دیگری درباره ایجاد سامانه کار از سوی یکی از نامزدهای انتخابات، جمع آوری اطلاعات شخصی مردم و همچنین درباره اینکه آیا استفاده از عنوان ملی در نام این سامانه مغایر با قانون نبوده، گفت:‌ بی‌شک این اقدام خلاف قانون است چراکه این اقدام برای مردم حقوقی محتسبه ایجاب می‌کند.

وی افزود:‌ مردمی که بر اساس فراخوان‌ها در این سامانه ثبت نام می‌کنند صاحب حق محتسبه می‌شوند لذا کسی که مقام مسئول نیست و هنوز تنها یک نامزد انتخابات است حق ندارد چنین اقدامی را به انجام برساند و نباید فراموش کنیم که نامزدها صرفا کاندیدای انتخابات هستند.

وکیلی ادامه داد:‌ معتقدم این اقدام صرفا کارکرد تبلیغاتی داشته و پشتوانه اجرایی ندارد؛ این اقدام می‌تواند برای مردم زحمت ایجاد کند چراکه کسانی که برای ثبت‌نام اقدام می‌کنند صاحب حق محتسبه می‌شوند و در آینده می‌توانند با اتکا به این حق علیه بانیان آن شکایت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۰۷ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
فعلا که میرسلیم بهتر از دو جناح دیگه عمل کرده