سفیر دمشق در وین: ایران نقش بسیار مثبتی در سوریه دارد

سفیر سوریه در وین بر ادامه همکاری با ایران برای ایجاد صلح و حفظ تمامیت ارضی کشورش تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «بسام صباغ» روز جمعه در حاشیه برگزاری نمایشگاه عکس دو رسانه روسی در وین، به خبرنگار ایرنا گفت: ایران و روسیه دوستان و متحدان قدرتمند ما هستند که نقش بسیار مثبتی در تحولات سوریه دارند و ما به همکاری نزدیک با این کشورها ادامه خواهیم داد.

رئیس نمایندگی سوریه در سازمان های بین المللی مستقر در وین، به برگزاری دور تازه مذاکرات آستانه با تقدیر از نقش ایران در این رویداد اشاره کرد و افزود: علت اصلی حضور ما در هر مذاکره ای ایجاد صلح و ثبات در سوریه و حفظ وحدت و تمامیت ارضی کشورمان است.

در چهارمین دور از مذاکرات دو روزه سوری آستانه که به ابتکار ایران، روسیه و ترکیه شکل گرفته، مسائل مختلفی برای حل سیاسی بحران سوریه با حضور هیات های دولتی و نمایندگان مخالفان، دی میستورا نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه، هیات های نظارتی آمریکا، اردن و همچنین قزاقستان به عنوان میزبان بررسی شد.

حسین جابری انصاری و سدات اونال معاونان وزیران خارجه ایران و ترکیه و الکساندر لاورنتیف نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه، عصر پنجشنبه و در پایان نشست سوری-سوری در پایتخت قزاقستان، تفاهم نامه تشکیل چهار منطقه کاهش تنش در سوریه را امضا کردند که آغاز برنامه ریزی برای اجرای آن 16 اردیبهشت اعلام شده است.

روز جمعه نمایشگاه عکسی در محل ساختمان نمایندگی دائم روسیه نزد سازمان های بین المللی در وین برگزار شد که در آن عکس های فتوژورنالیست های خبرگزاری اسپوتنیک و شبکه خبری VGTRK روسیه از تحولات میدانی سوریه به نمایش در آمد.

صباغ برگزاری این نمایشگاه عکس را اقدام بسیار مهمی دانست که حاصل تلاش خبرنگارانی است که جان خود را به خطر انداخته اند تا حقیقت را در پیش چشم افکار عمومی قرار دهند.
 
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار