امام جمعه زاهدان:

وعده‌های کاندیداهای انتخابات باید در چهارچوب قانون باشد

امام جمعه زاهدان گفت: کاندیداهای محترم باید به حرفی که می‌زنند و وعده‌هایی که می‌دهند توجه داشته باشند تا در چهارچوب قانون باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،آیت‌الله عباسعلی سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلای قدس زاهدان ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: دیروز شاهد تشییع پیکر فرزند برومند شجاع و سردار بزرگ این مرز و بوم بودیم که از جمع دوستان جدا شد و به جمع دوستان شهیدش و همسنگران خودش پیوست.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: انسانی که فریب دنیا را نخورد و رزم دلاورمردانه‌اش برای دنیایش نیست و جسم و روحش برای این دنیا نیست کسی که خودش را از خانه‌اش و خانواده‌اش می‌زند و دل به رزم و جبهه می‌زند و به حرف رهبرش پا به جنگ می‌گذارد برای دفاع از وطن و ناموسش و عمری در جانبازی دست و پنجه نرم می‌کند این انسان روشن دل می‌شود و از حیات انسانی برخوردار می‌شود.

وی گفت: امام صادق (ع) فرمود هر کس از پروردگار از روی دل چیزی را بخواهد بی شک به آن خواهد رسید امروز دیدیم که شهید محبعلی فارسی به آنچه که می‌خواست رسید و شاید جسمش در میان ما نباشد اما دلش و روحش در میان ما زنده است.

سلیمانی ادامه داد: زمانی که دل زنده شود به نور ایمان، به یقین، به پروردگار و به تقوا، فرقی نمی‌کند برای شهید باشد یا برای انسان عادی بلکه آن زمان است که حیات دل ایجاد می‌شود.

وی بیان کرد: هیچ حیوانی هیچ درختی هیچ موجودی در این کره خاکی نمی‌ماند بعد از مرگ و به خاک بر می‌گردد جز شهیدان ما که با حیات دل ترک دنیا کردند و ما حق نداریم مرگ محبعلی فارسی را مرگ عادی ببینیم بلکه این مرگ و امثال این مرگ را باید مرگ زنده نامید.

سلیمانی در پایان خطبه اول شهادت این رزمنده بزرگ وطن را به محضر رهبر معظم انقلاب و مردم ایران و همچنین هم استانی‌های عزیز تبریک و تسلیت گفت.

خطیب نماز جمعه زاهدان با اشاره به انتخابات گفت: برگزاری انتخابات باید شایسته باشد و به گفته رهبری معظم انقلاب باید همه قدر انتخابات را بدانیم انتخابات شایسته‌ای که همه وظیفه شرعی دارند در آن شرکت کنند که برای کشور ما یک ذخیره حساب می‌شود که کشور ما را از نگاه دشمنان حفظ می‌کند.

وی بیان کرد: مشارکت همه مردم و حضورشان در صحنه و در پای صندوق‌های رای هر چه قدر گسترده‌تر باشد پایه‌های نظام قوی تر می‌شود و کسی هم که شرکت نکند تکلیفش را در برابر شهیدان و نظام جمهوری انجام نداده است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: انتخابات آرام باید انجام شود و امنیت و آرامش انتخاباتی در کشور مد نظر باشد، مسئولان کشور موظف هستند به حفظ و سلامت انتخابات و شمارش آرای مردم رسیدگی کنند و این وظیفه همه ارگان‌ها و همه نامزدهای محترم و مردم عزیز است.

وی ادامه داد: مردم و نامزدها نباید به دیگران تهمت زده و یا توهین کنند، راس نظام جمهوری اسلامی یک امام بزرگ بود و امروز یک فقیه آگاه بر همه امور نظاره‌گر است تا از همه اسراف‌ها و همه وعده‌های دروغ جلوگیری کند.

امام جمعه زاهدان گفت: در انتخاب دقت کنیم و به جناح خاص و همشهری بودن رای ندهیم بدانیم که یک رای بیشتر نداریم آن کسی که اصلح است را انتخاب کنیم.

سلیمانی در پایان افزود: امیدواریم صحنه پر شکوه و با صلابتی در روز رای‌گیری داشته باشیم تا مشت محکمی به دهن دشمنان اسلام این نظام بزنیم.

انتهای پیام /ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار