ترامپ و نخست‌وزیر استرالیا با یکدیگر دیدار کردند

رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر استرالیا پس از تماس تلفنی جنجالی ماه ژانویه، روز گذشته در نیویورک با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، دونالد ترامپ – رئیس جمهور آمریکا – و مالکوم ترنبول – نخست وزیر استرالیا – پنج‌شنبه برای نخستین بار پس از پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، دیدار و اعلام کردند "با یکدیگر به خوبی کنار می‌آیند." این در حالی است مکالمه تلفنی تلخ سران دو کشور در ماه ژانویه خبرساز شده بود.

ترامپ حین صرف شام گفت: "آن‌ها می‌گویند ما مکالمه تلفنی خشنی داشته ایم. ما در حقیقت مکالمه خشنی نداشتیم. تنها اندکی عصبی شدیم که آن هم مهم نیست."

ترنبول یکی از نخستین سران کشورهایی بود که دونالد ترامپ پس از رسیدن به ریاست جمهوری آمریکا، با آن‌ها گفتگو کرد. هنگامی که در این مکالمه تلفنی، ترنبول گفت انتظار دارد آمریکا به توافق اسکان 1250 پناهجو از اردوگاه‌های استرالیا در جزایر اقیانوس آرام عمل کند، دونالد ترامپ خشمگین شد و تماس تلفنی که باید یک ساعت ادامه می‌یافت را در 25 دقیقه نخست، قطع کرد. ترامپ پس از آن، این توافق که در دولت باراک اوباما – رئیس جمهور سابق آمریکا – به امضا رسیده بود را توافقی "احمقانه" خواند.

ترامپ و ترنبول در دیدار روز گذشته، با لبخند به پرسش‌ها درباره مکالمه تلفنی ماه ژانویه خود پاسخ دادند. ترامپ گفت: "ما با یکدیگر به خوبی کنار می‌آییم. ما رابطه بسیار خوبی داریم. من استرالیا را دوست دارم. همیشه (استرالیا را) دوست داشته ام."

وی افزود: "این توافق برای مدت‌ها کارساز بوده است ... ما تماس فوق‌العاده‌ای داشته‌ایم. ما کودک نیستیم."


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار