مذاکرات بغداد و واشنگتن درباره ادامه حضور نیروهای آمریکایی در عراق

مقامات آمریکایی و عراقی از مذاکره حیدر العبادی با دولت دونالد ترامپ، برای ادامه حضور نیروهای آمریکایی در عراق پس از پایان جنگ با گروه تروریستی داعش خبر می‌دهند.

مذاکرات بغداد و واشنگتن درباره ادامه حضور نیروهای آمریکایی در عراقبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از آسوشیتد پرس، مقامات آمریکایی و عراقی اعلام کردند حیدر العبادی، نخست وزیر عراق، در حال مذاکره با دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، برای ادامه حضور نیروهای آمریکایی در عراق پس از پایان جنگ با گروه تروریستی داعش است.

یک مقام آمریکایی و یک مقام دولت عراق که خواستند نامشان فاش نشود با بیان این خبر، تاکید کردند مذاکرات همچنان ادامه دارد و هنوز چیزی نهایی نشده است. آن‌ها افزودند مذاکرات دو طرف بر این مسئله متمرکز است که پس از خروج عناصر داعش از عراق نیروهای آمریکایی به حضور خود در این کشور ادامه دهند تا از عدم بازگشت تروریست ها اطمینان حاصل شود.

یک مقام آمریکایی در این باره گفت: «در خصوص اینکه ادمه حضور (نیروهای آمریکایی در عراق) در دراز مدت به نفع دو طرف است، تفاهم کلی وجود دارد. بنابراین هر دو طرف بر این امر واقف هستند که این موضوع برای آنها مفید خواهد بود. این چیزی است که در مورد آن توافق داریم.»


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار