تخت‌روانچی در دومین گردهمایی جوانان حامی روحانی:

ما خواستار سیاست برد برد و احقاق حقوق هسته‌ای خود هستیم

معاون وزیر امور خارجه گفت: پرونده هسته‌ای از روزهای آغازین در دستور کار دولت بود و بعد از دو سال مذاکرات فشرده به نتیجه رسید.

ما خواستار سیاست برد برد و احقاق حقوق هسته‌ای خود هستیمبه گزارش خبرنگار گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان؛  مجید تخت روانچی معاون وزیر امور خارجه در دومین گردهمایی جوانان حامی روحانی گفت: قبل از دولت یازدهم، دشمنان کشور تلاش داشتند پروژه امنیتی‌سازی و ایران هراسی را در دستور کار داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه تاکید دولت یازدهم تعامل سازنده با دنیا بود، متذکر شد: هدف دولت یازدهم گفتگو با دنیا در چارچوب احترام متقابل و عدم دخالت در امور یکدیگر بود.

معاون وزیر امور خارجه تصریح کرد: بر این اساس پرونده هسته‌ای از روزهای آغازین در دستور کار دولت بود و بعد از دو سال مذاکرات فشرده به نتیجه رسید، ما خواستار سیاست برد برد و احقاق حقوق هسته‌ای خود هستیم و درصدد بودیم تا قطعنامه‌های ظالمانه علیه ایران رفع شود.

وی با اشاره به اینکه طرف مقابل می‌گفت باید اطمینان داشته باشیم برنامه هسته‌ای صلح آمیز باشد، متذکر شد: این در حالی است که ما فتوای مقام معظم رهبری مبنی بر حرمت سلاح هسته‌ای و دکترین دفاعی کشور را داشتیم و سلاح هسته‌ای را به هیچ وجه نمی‌خواستیم. 

معاون وزیر امور خارجه با بیان اینکه شورای امنیت ایران را به عنوان تهدیدی برای صلح می‌دانست، گفت: این در حالی است که الان می‌گوید ما می‌خواهیم با ایران در جهت برنامه صلح آمیز هسته‌ای همکاری داشته باشیم. 

تخت‌روانچی بیان داشت: دولت روحانی این مهم را به سرانجام رساند و الان دستاوردهای دولت یازدهم در زمینه انرژی هسته‌ای به جایی رسیده که آب سنگین ما که درجه علمی بالایی دارد و فناوری آن در دست تعداد محدودی از کشورها است به بارازهای مختلف جهان فروخته می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در طول مذاکره هسته‌ای با حمایت مردم و هدایت مقام معظم هبری و  حمایت رییس‌جمهور از تیم مذاکره‌کننده به این مرحله رسیدیم. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.