امضای تفاهم‌نامه ایران، روسیه و ترکیه درباره مناطق امن در سوریه

نمایندگان ایران، ترکیه ، روسیه و نماینده سازمان ملل، تفاهم نامه‌ای را با هدف حل سیاسی بحران سوریه در پایتخت قزاقستان امضا کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العالم ، تفاهم نامه‌ای با هدف حل بحران سیاسی سوریه عصر پنجشنبه توسط حسین جابری انصاری نماینده جمهوری اسلامی ایران، استفان دی میستورا نماینده سازمان ملل و نمایندگان روسیه و ترکیه، در آستانه به امضا رسید.

خبرنگار اعزامی العالم صبح پنجشنبه، از توافق همه طرفهای شرکت کننده در نشست آستانه درخصوص طرح پیشنهادی روسیه درباره توقف درگیری در مناطق چهارگانه خبر داده بود.

روسیه طرحی را برای توقف درگیری ها در سوریه با توجه به پیشنهاد دولت سوریه آماده کرده است، که بر اساس آن 4 منطقه در سوریه عاری از سلاح خواهد شد، و در آن مناطق شرایط مناسبی برای فعالیت سازمانهای بشر دوستانه تحت نظارت و حمایت نظامیان خارجی فراهم می شود.

حسين مرتضى ، خبرنگار العالم، صبح امروز به نقل از وزارت خارجه قزاقستان از برگزاری یک جلسه عمومی درباره سوریه درساعت 16 امروز به وقت محلی خبر داده بود.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد ، روسیه، ترکیه و ایران روز پنجشنبه سند ایجاد مناطق امن را در سوریه امضاء کردند.

وزیر خارجه قزاقستان تاکید کرد: شرکت کنندگان در نشست آستانه توافق کردند تدابیری برای اعتمادسازی اجرا شود تا راه حلی سیاسی برای بحران سوریه به دست آید.

این در حالی است که هیئت نمایندگان گروه های مسلح سوری این گفتگوها را ترک کردند و با خشم فریاد می زدند. 

خیرت عبدالرحمانوف وزیر امور خارجه قزاقستان اعلام کرد دور بعدی گفتگوهای صلح سوریه اواسط ماه ژوئیه در آستانه برگزار خواهد شد. 

 بر اساس پیش نویس بیانیه آستانه 4 ، کشورهای ضمانت کننده باید تدابیر لازم را برای ادامه مبارزه با گروههای تروریستی داعش و جبهه النصره و غیره در مناطق کاهش درگیریها اتخاذ کنند. همچنین ضمانت کنندگان باید اقداماتی انجام دهند تا نقشه های مناطق کاهش درگیریها در سوریه در تاریخ بیست و دوم ماه مه سال 2017 مشخص شده باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار