در اولین همایش تخصصی آسیب‌شناسی جنگ روانی رسانه‌های غربی مطرح شد؛

مردم با بصیرت ایران ماهیت رسانه‌های غربی را به خوبی می‌شناسند

مردم به خوبی با جنگ روانی رسانه‌های غربی در طول سال‌های پس از انقلاب آشنا هستند و فریب آنها را نمی‌خورند.

مردم با بصیرت ایران فریب رسانه‌های غربی را نمی‌خورندبه گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اولین همایش تخصصی آسیب‌شناسی جنگ روانی رسانه‌های غربی برگزار شد. بنابر این گزارش، این همایش با حضور برجسته اساتید علوم ارتباطات همچنین  علی‌اصغر کیا، ابراهیم جعفری، مطهره جلالی و جمع کثیری از فعالان فرهنگی برگزار شد. 
 
در این همایش حسین عینی رئیس دانشگاه علمی کاربردی واحد 26  ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، گفت: هدف از برگزاری همایش‌هایی مانند آسیب‌شناسی شبکه‌های اجتماعی و جنگ روانی رسانه‌های غربی، آگاهی دادن به مردم برای کسب اطلاعات درست در هر زمینه‌ای به ویژه برای تصمیم‌گیری‌هایی همچون انتخابات است. 
 
وی با تاکید بر اینکه مردم برای رویدادهای مهمی چون انتخابات باید دقت و آگاهی زیادی داشته باشند، گفت: انتخابات در هر کشوری به ویژه کشور عزیزمان ایران بسیار حائز اهمیت است؛ بنابراین، اکثریت مردم در انتخابات پیشگام هستند و با داشتن آگاهی و به دور از فریب‌های رسانه‌های غربی که به دنبال ایجاد اغتشاش در اذعان مردم هستند در سرنوشت کشورمان سهیم می‌شوند. 
 
وی تصریح کرد: رسانه‌های غربی بیشتر به دنبال ایجاد دوگانگی در مردم هستند از این رو مردم آگاه ایران باید با دقت و داشتن اطلاعات از منابع درست و مورد تأیید، کاندیدای اصلح خود را انتخاب کنند. 
 
** حضور پررنگ در انتخابات  
 
در ادامه این مراسم علی‌اصغر کیا از استادان برجسته علوم ارتباطات گفت: مردم باید حضور پررنگ در انتخابات داشته باشند و کاندیدای مورد نظر خود را بدون توجه و وابستگی نسبت به اطلاعات شبکه‌های اجتماعی، انتخاب کنند. در حقیقت فریب شبکه‌های اجتماعی را نخورند و حضور فعالی در پای صندوق‌های رأی داشته باشند. 
 
مطهره جلالی یکی از استادان برجسته این عرصه نیز با تاکید بر شناخت علم به روز شبکه‌های اجتماعی گفت: امروز بیشتر در معرض تیر و کمان رسانه‌های اجتماعی هستیم و باید علم به روز در ارتباط با شناخت شبکه‌های اجتماعی را داشته باشیم. 
 
وی با تاکید بر اینکه این نوع همایش‌ها، می‌تواند برای علاقه‌مندان به شبکه‌های اجتماعی موثر باشد، بیان داشت: برگزاری همایش‌های آسیب‌‌شناسی شبکه‌های اجتماعی و نیز کارگاه‌های آموزشی، به منظور بیان نظرات و آگاهی دادن به دانشجویان، که از سوی اهل فن انجام می‌گیرد، نقش تعیین‌کننده‌ای در این باره دارد. 
 
ابراهیم جعفری از دیگر سخنرانان در این مراسم نیز  به شناخت آگاهانه برای انتخاب درست اشاره کرد و افزود: امروزه عصر، عصر علوم ارتباطات و دهکده جهانی است و باید هنگام با دنیا و ارتباطات گام برداریم تا در این عرصه عقب نمانیم. البته در این بین باید توجه داشته باشیم که فریب اطلاعات غیر واقعی رسانه‌های غربی را نخوریم و با شناخت آگاهانه انتخاب درست را انجام دهیم. 
 
وی اظهار داشت: خوشبختانه مردم کشورمان در طول سال‌های پس از انقلاب شکوهمند ایران، نشان دادند که همیشه در صحنه هستند و انتخاب درستی را خواهند داشت و از بی‌درایتی رسانه‌های غربی هم آگاهی دارند و می‌دانند که این رسانه‌ها و شبکه‌های آنها و اطلاعاتی که می‌دهند غیر واقعی و بی‌اساس است؛ بنابراین، فریب آنها را نمی‌خورند و پرشور در صحنه انتخابات حاضر می‌شوند. 
 
بنابر این گزارش، در ادامه این مراسم از استادان برجسته کشورمان از جمله دکتر علی‌اصغر کیا، دکتر مطهره جلالی، ابراهیم جعفری به مناسبت هفته روابط عمومی و ارتباطات به صورت ویژه تقدیر شد. 
 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار