لاریجانی در مراسم دومین همایش آموزش عالی مطرح کرد؛

معاونت آموزشی وزارت بهداشت پیگیر اعتباربخشی بیمارستان‌های آموزشی است

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت پیگیر بحث اعتباربخشی بیمارستان‌های آموزشی در کشور است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدباقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت در مراسم دومین همایش آموزش عالی که صبح امروز در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به بسته آمایش سرزمینی اظهار داشت: باید در ۲۵۰ بیمارستان آموزش‌ تغییر کند و تحولات جدی با هدف سرآمد علمی و درآمد آموزشی ایجاد شود که در این راستا بسته آمایش سرزمینی و اخلاق حرفه‌ای با این هدف تدوین شده است. 
 
وی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی اولین مرکز آموزشی هستند که طرح آمایش سرزمینی را در حوزه پزشکی اجرا کرده و من امیدوارم که در گسترش آموزش پزشکی استوار‌تر از قبل قدم برداریم. 
 
لاریجانی ادامه داد: ما توانسته‌ایم به وسیله طرح‌های مختلف از جمله اعتباربخشی مشکلات فراوانی را حل کنیم و ۵۰ مرکز در سراسر کشور و ۱۸ دانشگاه در راستای طرح آمایش سرزمینی و ماموریت گرایی کارهای خوبی در این مراسم انجام شده که وزارت بهداشت به دنبال مرجعیت علمی است. 
 
وی تاکید کرد: وزارت بهداشت نقشه راهبردی و مصوبه مجلس را کسب کرده که تعداد زیادی از پروژه‌های علمی در آن آورده شده و ما به دنبال ارتقای جایگاه‌ خود در منطقه هستیم که در بحث اجرای مرجعیت ملی کمیسیون تشکیل شده و کتاب‌هایی در این زمینه به چاپ می‌رسد. 
 
لاریجانی در خصوص دانشگاه‌های نسل سوم ادامه داد: زمانی استقلال دانشگاه معنا پیدا می‌کند که از بودجه‌های دولتی فاصله بگیرند و دانشگاه‌ها با گرفتن پروژه‌های مختلف می‌توانند متناسب با رشته‌های تحصیلی کار آفرینی کنند و ما در وزارت بهداشت در حال گسترش دادن این روش هستیم. 
 
وی عنوان کرد: آموزش پزشکی هر سال ۵ امتیاز و به طور کلی ۱۵۰ امتیاز به همراه دارد که سعی می‌کنیم این نوع آموزش‌ها را تداوم بخشیم. 
 
معاون آموزشی وزارت بهداشت افزود: آموزش‌های مهارتی در حوزه پزشکی یکی از بحث‌هایی است که به طور جدی آن را پیگیری می‌کنیم. 
 
وی در خصوص ابلاغ ایجاد کمیته بین رشته‌ای اظهار داشت: تشکیل کمیته بین رشته‌ای با هدف توسعه رشته مقطع تحصیلی ابلاغ شده تا راهبردهای کلی مشارکت گسترش پیدا کند. 
 
لاریجانی با بیان اینکه تدوین برنامه راهبردی و ابلاغ دستورالعمل اخلاق پزشکی از دیگر اقدامات معاونت آموزشی است، تصریح کرد: معاونت آموزشی توجه خاصی به اعتبار بخشی بیمارستان‌های آموزشی دارد، زیرا این مقوله سبب ارتقای کیفیت خدمات به بیماران است. 
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آقای مهدی عابدیان زیدی
۱۲:۵۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
دولت از کشورهای خارجه دارو بیاورد ،واز کشورهای خارجی بخواهند برایشان ساخت وساز دارو را به آنها یاد دهند