انتقاد مردم بادغیس از کارکردهای حکومت وحدت ملی

دکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی که در راس یک هیات دولتی به ولایت بادغیس سفر کرده با موجی از انتقادهای تُند و کوبنده باشندگان این ولایت روبرو شد.

باشندگان بادغیس، کارکردهای حکومت وحدت ملی را به باد انتقاد گرفتندبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله عبدالله امروز چهارشنبه (۱۳ ثور) وارد بادغیس شد و در مراسمی که شماری زیادی از بزرگان و باشندگان این ولایت حضور داشتند، شرکت و سخنرانی کرد.

اما در این مراسم، باشندگان بادغیس به شدت از کارکردهای حکومت وحدت ملی و بی توجهی رهبران به این ولایت انتقاد کردند.

حتی زمانی که آقای عبدالله پس از سخنرانی مسوولان محلی بادغیس می خواست صحبت کند، جوانی صحبت های او را قطع کرد و خودش به جای عبدالله ایستاد و سخنرانی کرد.

این جوان بادغیسی خطاب به رهبران حکومت وحدت ملی گفت که باشندگان بادغیس به دنبال گدایی از رهبران نیستند بلکه حق شان را می خواهند. وی گفت:" شما حاکم و ما محکوم نیستم، تنها محکومیت مردم بادغیس فقر آنان است".

او افزود:" از آمدن تان تشکر، لطفا وعده هایی به مردم بدهید که عملی بتوانید در غیر این صورت بسیار زیاد خوش آمدید و به سلامتی بروید".

برخی دیگر از باشندگان بادغیس که در این مراسم اشتراک کرده بودند، دولت را به بی توجهی و کم کاری در ولایت بادغیس متهم کرده گفتند".

ما با خون دل برای حکومت رای داده‌ایم ولی حکومت هیچ توجهی برای بهبود وضعیت امنیتی و اقتصادی این ولایت نکرده است و مردم بادغیس هیچ گناهی ندارد جز اینکه ما به فقر ومظلومیت محکوم هستیم".

قاضی عبدالرحیم، نماینده مردم بادغیس در مجلس نمایندگان نیز از کمبودی امکانات نیروهای پلیس این ولایت سخت انتقاد کرده از رییس اجرایی و وزیران کابینه حکومت وحدت ملی خواست که در بخش های امنیت، معارف، برق، صحت، آّب، اعمار سرک و زراعت در ولایت بادغیس توجه جدی نمایند.

در همین حال دکتر عبدالله به باشندگان ولایت بادغیس وعده داد که به تمام مشکلات این ولایت به صورت جدی رسیدگی خواهد شد.

وی بیان داشت که مشکلات امنیتی، اعمار سرک ، ساخت دیوارهای استنادی و آب در ولایت بادغیس طی سال جاری حل خواهد شد.

رییس اجرایی حکومت تاکید می‌کند که کار ساخت بند آب‌شاره که جز شانزده بند برق دیگر کشور است را نیز تعقیب خواهد کرد.

هم‌زمان با این اسدالله ضمیر، وزیر زارعت می گوید که این وزارت در سال جاری برنامه های برای پیشرفت زراعت در ولایت بادغیس روی دست دارد که با عملی شدن این برنامه ها تمام مشکلات زراعتی در ولایت بادغیس حل خواهد شد.

به گفته آقای ضمیر، "برنامه جدید انکشاف زراعت و روستا که در حدود ۶۰۰ میلیون افغانی برای سه سال آینده در ولایت بادغیس اختصاص داده شده است در بخش های مختلف امروز به صورت رسمی آغاز می‌شود.

گفتنی است که بادغیس از جمله ولایت های شمالی کشور است که به گفته باشندگان این ولایت همواره با مشکلات زیادی در بخش های امنیت، اقتصاد و صحت دست و پنجه نرم می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.