یزد؛

آیین نکوداشت روز معلم همزمان با هفته معلم

امام جمعه اردکان گفت:مقام معلم را نمی شود با مادیات سنجید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ حجت الاسلام و المسلمین سید اسماعیل شاکر امام جمعه اردکان در این آیین با تبریک اعیاد شعبانیه و روز معلم و با بیان اینکه معلمی شغل انبیاست گفت: مقام معلم را نمی شود با مادیات سنجید و اگر هدف، الهی باشد، اجر و مزد معلم را هیچکس نمی تواند بدهد. 

ح سید اسماعیل شاکر با تفسیر آیه ای از قرآن کریم، به نقش معلمان در هدایت انسانها پرداخت و افزود: هدایت یک نفر، هدایت جامعه هست. 

وی اظهار کرد: تبیین گوشه هایی از شخصیت استاد شهید مرتضی مطهری، اثرات علم آموزی و احترام به معلم از دیگر موضوعاتی بود که امام جمعه اردکان به آنها پرداخت.

سرپرست دانشگاه اردکان نیز اعیاد شعبانیه و روز معلم را تبریک گفت و تفکر و ژرف اندیشی، آشنایی با زمان خود، صبر و بردباری، مرجعیت علمی ونقد پذیری را از جمله ویژگی های استاد مطهری برشمرد. 

نصیری طوسی با بیان بخشی از سخنان امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص معلم به تبیین روابط متقابل استاد و دانشجو پرداخت. 

سرپرست دانشگاه اردکان همچنین الگو بودن معلم و استاد برای دانش آموز و دانشجو را یادآور شد و افزود: معلم بایستی ابتدا معلم بودن خود را به دانش آموز منتقل کند.

در پایان این مراسم ضمن تجلیل از آقایان محمد تقی سنایی و حاج محمد آثاری دو نفر از معلمان پیشکسوت اردکانی، از آقایان روح الله تقی زاده به عنوان استاد نمونه دانشگاه اردکان، یاسر رضا پور به عنوان استاد نمونه دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دکتر محمدرضا الهی فرد استاد نمونه دانشکده فنی و مهندسی و خانم ها سمیه سلطانی به عنوان استاد نمونه دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی و دکتر الهام صالحی به عنوان استاد نمونه گروه دامپزشکی در سال 1396 تجلیل بعمل آمد.

همزمان با هفته معلم و سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری، آیین نکوداشت روز معلم روز چهارشنبه در دانشگاه اردکان برگزار شد.

دانشگاه اردکان بیش از دوهزار و صد دانشجو در 34 کد رشته در سه مقطع تحصیلی دارد.

این شهرستان دارای 98 هزار نفر جمعیت است و در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است. 

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار