کرمان؛

هزینه کرد بیش از ۴ میلیارد ریال در حوزه عمرانی مددجویان قلعه گنجی

265 خانوار تحت حمایت کمیته امداد شهرستان قلعه گنج طی سال ۹۵ با دریافت تسهیلات اشتغال خودکفا و از تحت حمایت این نهاد خارج شده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، علیجان خودستان ، سرپرست مدیریت کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان قلعه گنج با بیان اینکه خانواده‌های تحت پوشش این نهاد شامل زنان سرپرست خانوار، خانواده‌های ایتام، سالمندان و از کار افتادگان هستند، گفت: بیش از چهار میلیارد و ۸۶۸ میلیون ریال برای احداث، تعمیر، بازسازی و بهسازی و ساخت فضاهای جانبی ۱۹۵ مورد از منازل مددجویان تحت حمایت کمیته امداد شهرستان قلعه گنج در سال ۹۵ هزینه شده است.
وی با بیان اینکه 3 هزار و ۷۸۴ خانوار با جمعیتی بیش از ۹ هزار و ۳۰۰ نفر تحت حمایت کمیته امداد شهرستان قلعه گنج قرار دارند، افزود: ۲۶۵ خانوار تحت حمایت کمیته امداد شهرستان قلعه گنج طی سال ۹۵ با دریافت تسهیلات اشتغال خودکفا و از تحت حمایت این نهاد خارج شده اند.
خودستان با بیان اینکه ارائه خدمات مسکن و ساختمان، فرهنگی و آموزش، کمک هزینه تامین جهیزیه و هزینه ازدواج، حقوقی و قضایی، بهداشتی و درمانی، بیمه تامین اجتماعی، تسهیلات کارگشایی و اشتغال و خودکفایی از جمله فعالیت های این نهاد در حمایت از خانواده‌های تحت پوشش و اقشار نیازمند جامعه است، خاطرنشان کرد: ۱۰ میلیارد و ۸۴۵ میلیون ریال طی سال ۹۵ برای تامین جهیزیه ۴۵۱ زوج جوان تحت حمایت این نهاد هزینه شده است و در حال حاضر لیست پشت نوبتی های دریافت جهیزیه در این شهرستان به صفر رسیده است.
وی با اشاره به اینکه در سال ۹۵ یک میلیارد و ۴۲۴ میلیون ریال برای ارائه خدمات درمانی به مددجویان تحت حمایت در زمینه های پرداخت فرانشیز دارو، فرانشیز بستری، نگهداری سالمندان، درمان سوء تغذیه کودکان زیر ۶ سال وغیره هزینه شده است ، تصریح کرد: این میزان هزینه نسبت به مدت مشابه پارسال۵۰ درصد رشد داشته است.
خودستان یادآورشد : کمیته امداد شهرستان قلعه گنج ۲۴۰میلیارد و ۴۶۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغال زایی به ۱۳۴ خانواده تحت حمایت و نیازمندان متقاضی از محل منابع بانکی و امدادی در سال گذشته پرداخت کرد، که تسهیلات اشتغالزایی اعطایی برای اجرای طرح های خودکفایی (خوداشتغالی)، مشاغل خانگی(توان افزایی) و کارانگیزی در زمینه های شغلی کشاورزی، دامپروری، صنفی و صنعتی، صنایع دستی و خدمات پرداخت شده است.
وی ارائه آموزش های شغلی به مددجویان را از دیگر فعالیت های این نهاد برشمرد وگفت : ارائه آموزش های شغلی در زمینه های مهارت آموزی، پایدارسازی، حرفه آموزی، کارآفرینی با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای و سایر دستگاه های مرتبط در امر آموزش کارآموزان از جمله اقدامات حوزه اشتغال و خودکفایی است بطوریکه پارسال۵۹۶ متقاضی نیازمند از آموزش های ارائه شده بهره مند شدند.
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار