مستند اندیشه‌های شهید مطهری از رادیو تهران

شبکه رادیویی تهران مستند زندگینامه استاد شهید مطهری را امشب از برنامه «گفتاورد» تقدیم فرهیختگان می‌کند.

مستند اندیشه‌های شهید مطهری از رادیو تهران
به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا حبیبی، مدیر گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران به سیر زندگی استاد مرتضی مطهری از تولد تا شهادت اشاره کرد و گفت: گفتاورد شبکه رادیویی تهران امشب یک مستند رادیویی از زندگینامه شهید مطهری تقدیم مخاطبان می‌کند. این مستند از تولد استاد از زادگاهش فریمان استان خراسان تا مهاجرت به قم و تحصیلات حوزوی و مبارزات انقلابی استاد شهید است.
 
سلسله سخنرانی‌های او در حسینیه ارشاد و الگوپذیری برای نسل جوان در آن زمان و عصر حاضر و همچنین بررسی نقشه شوم گروه منافقین که به شهادت استاد مطهری منجر شد، بخش‌هایی از این مستند رادیویی است.
 
وی با اشاره به پخش گزیده‌ای از سخنان درباره شهید مطهری افزود: از دیگر بخش‌های این ویژه برنامه پیام تسلیت امام خمینی (ره) در آن برهه، مقام معظم رهبری و گزیده‌ای از سخنان استاد مطهری درباره اندیشه‌های اسلامی است.  بخشی از خاطرات حجت الاسلام قرائتی از دیدار ایشان در کاشان و پخش ترانه های نوستالژی هم از دیگر بخش‌های این مستند است.
 
به گفته مدیر گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران؛ دکتر باوند، از بنیاد علمی و فرهنگی شهید مطهری مهمان برنامه است که به سیر آرا و اندیشه های استاد مطهری و بررسی آثارشان در حوزه حکمت متعالیه و فلسفه اسلامی و ضرورت به روز بودن مسلمانان با نقش‌های شوم دشمنان می پردازد. ایجاد تفکر واحد در جامعه اسلامی همسو با متفکرین جهان اسلان از جمله سید جمال الدین اسدآبادی و اقبال لاهوری از دیگر مباحث است.
 
فهیمه تهرانی تهیه کننده و پژمان کریمی کارشناس مجری برنامه، گفتاورد امشب را از ساعت 22 و 30 دقیقه تقدیم مخاطبان می کنند.
 
 
 
انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.