در حاشیه نشست هیات دولت؛

زنگنه: نگفتم در بنزین خودکفا شدیم

وزیر نفت گفت: من اعلام نکردم در بنزین خودکفا شده‌ایم. افراد دیگری اعلام خودکفایی در این زمینه کردند، ما اعلام کردیم تولید مستمر بنزین از واحد اول پالایشگاه پارس است.

زنگنه: دستاورد‌های حوزه نفت شنبه آینده در نمایشگاهی رونمایی می‌شود
به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، بیژن نامدار زنگه وزیر نفت در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران، گفت: اگر قراردادهای نفتی اجرایی شود 50 میلیارد دلار کار به ایرانیان ارجاع داده می‌شود و این به معنی حجم گسترده‌ای از کار و توانمندی است که نسل جدیدی از پیمانکاران و صنایع در ایران ایجاد می‌شود.

وزیر نفت با اشاره به اشتغال حوزه پتروشیمی اظهار داشت: در حال حاضر 55 میلیون تن محصول ناخالص پتروشیمی تولید می‌شود این مجموعه حدودا 55 هزار شغل ایجاد می‌کند به این معنا که به ازای هر میلیون تن هزار و 100 نفر اشتغال مستقیم خواهند داشت.

زنگنه اضافه کرد: 6 میلیون تن محصول خالص پتروشیمی به صنایع داخلی داده‌ایم که ارزش آن 6 میلیارد دلار است.

وزیر نفت ادامه داد: خوشبختانه طی 4 سال گذشته 9 میلیون تن محصول پتروشیمی افزایش یافته است در حال حاضر قصد داریم حدود 40 میلیارد دلار در صنعت پتروشیمی سرمایه‌گذاری کنیم و تولید آن را در طول برنامه ششم به دو برابر برسانیم.

وی خاطر نشان کرد: صنعت نفت صنعت ایجاد اشتغال نیست بلکه جزء صنایع سرمایه‌ای و تولیدی است.

زنگنه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مهمترین اولویت رئیس جمهور آینده چیست گفت: رئیس دولت آینده باید کابینه خود را تعیین و به مجلس معرفی کند.

وزیر نفت ادامه داد: باید به تولید درون‌زا، زندگی محرومان، تعامل با جهان، ایجاد محیط آرام، کنترل تورم، ایجاد اشتغال توجه کرد. تا پایان کار دولت 10 هزار روستا گازرسانی می‌شود همچنین شبکه آبیاری، طرح سلامت، برق‌رسانی روستاها برای 4 درصد اقشار جامعه انجام شده است.

زنگنه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به خودکفایی در بنزین تا چه زمانی می‌توانیم در این حوزه صادرات داشته باشیم گفت: من اعلام نکردم در بنزین خودکفا شده‌ایم. افراد دیگری اعلام خودکفایی در این زمینه کردند، ما اعلام کردیم تولید مستمر بنزین از واحد اول پالایشگاه پارس است.

وی گفت: در برنامه ارائه شده میزان نیازمندی صنعت نفت به سرمایه‌گذاری خارجی را اعلام کردیم. پتروشیمی ها بیش از 40 میلیارد دلار سرمایه نیازدارند اما با استفاده از 190 هزار میلیارد تومان نمیتوان کار را ادامه داد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار