اصفهان؛

درخشش«آینه های ایثار»در شهر گل وگلاب تابید

دومین همایش آینه های ایثار با حضور جانبازان 50 تا 69 درصد شهرستان کاشان در تالار علامه فیض کاشانی(ره) دانشگاه کاشان برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان در این همایش که با استقبال گسترده جانبازان، ایثارگران و خانواده های آنان همراه شد با اشاره به برنامه های مختلف این سازمان در حوزه ایثار و شهادت، برگزاری جشنواره فرهنگی هنری مدافعان حرم به عنوان مطلع برنامه های این عرصه در سال جدید خاطرنشان و اظهار کرد: در دومین گام حوزه فرهنگی مدیریت شهری، برگزاری دومین همایش آینه های ایثار را با میزبانی از جانبازان 50 تا 69 درصد در دستور کار قرار داد.

مجتبی رضازاده با تأکید بر توطئه آفرینی های گسترده برای تضعیف ارزش های دوران دفاع مقدس گفت: امروز دشمن می خواهد نوجوانان  و جوانان ما را از آرمان ها و فرهنگ والای دفاع مقدس دور سازد و این حرکت ماندگار را کمرنگ جلوه دهد که در این مسیر، وظیفه دستگاه ها و نهادهای فرهنگی بسیار حائز اهمیت است.

مشاور شهردار کاشان لزوم استفاده از ابزار فرهنگی را برای مقابله با این توطئه آفرینی ها مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: در این صورت حوزه ایثار شهادت به عنوان یکی از مولفه های اصلی حرکت انقلابی و کار ارزشی در جامعه می تواند تأثیرگذاری ویژه تری را پیدا کند.
در ادامه امیرسرتیپ خلبان حسین خلیلی جانشین و از همرزمان شهید بابایی به ذکر خاطراتی از دوران دفاع مقدس و رشادت های رزمندگان ایران اسلامی پرداخت.

وی با یادآوری محدودیت های جمهوری اسلامی در دوران جنگ تحمیلی به خصوص در عرصه مبارزه هوایی بیان کرد: با توجه به غیرممکن بودن فراهم کردن هواپیماهای جایگزین در آن دوران، خلبانان و رزمندگان با رشادت و ایثارگری حاضر به بذل جان خویش بودند اما به هر طریقی اجازه نمی دادند تجهیزات توسط دشمن منهدم شود.

اصغر نقی زاده بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون نیز در این همایش به روایت خود از دوران دفاع مقدس و همچنین به نقل خاطرات خویش از روند تولید آثار سینمایی این حوزه نظیر آژانس شیشه ای، از کرخه تا راین و...پرداخت.
اجرای گروه بین المللی نسیم قدر، موسیقی اصیل ایرانی، نمایش مستند «پلک هایش» روایتی از جانباز سید حمید سیدهاشمی کاری از روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان و تقدیر از جانبازان شهرستان کاشان از دیگر بخش های این همایش به شمار می رفت.

دومین همایش آینه  های ایثار به همت فرهنگسرای مهر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان در تالار علامه فیض کاشانی دانشگاه کاشان برگزار شد.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.