مشعل سوزی در عسلویه کاهش یافت

مدیر پالایشگاه اول پارس جنوبی گفت: کاهش فلرینگ و مشعل سوزی در منطقه عسلویه نه تنها برنامه راهبردی بلکه از آرزوهای مردم منطقه، سازمان‌های مردم نهاد و مسئولان زیست محیطی استان بوشهر است.

مشعل سوزی در عسلویه کاهش یافت
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سید محمد مهدی هاشمی با بیان اینکه براساس طراحی اولیه میزان مشعل سوزی در پنج پالایشگاه اول این میدان، نزدیک به 2.5 میلیون مترمکعب بود که با تغییراتی که کارشناسان در فرایند پالایشگاه ها ایجاد کرده اند، میزان مشعل سوزی به کمتر از یک میلیون متر مکعب در روز رسیده است، اظهار داشت: با این اقدام، این پالایشگاه در حوزه صنعت سبز در میان دیگر پالایشگاه‌های پارس جنوبی پیشرو است.

وی با بیان اینکه کاهش فلرینگ و مشعل سوزی در منطقه عسلویه نه تنها برنامه راهبردی بلکه از آرزوهای مردم منطقه، سازمان‌های مردم نهاد و مسئولان زیست محیطی استان بوشهر است، افزود: بر همین اساس با تلاش مجموعه مدیران صنعت گاز برای نخستین بار در تاریخ صنعت گاز کشور توانستیم یکی از فلرهای خود را به صورت کامل حذف و آرزوی چندین ساله فعالان زیست محیطی استان را برآورده کنیم.

هاشمی با اشاره به اینکه میزان طراحی مشعل سوزی در پالایشگاه اول 380 هزار مترمکعب در روز بود، که با تغییر طراحی در فرایند این پالایشگاه به حدود 80 هزار متر مکعب در روز کاهش یافته است، تصریح کرد: ارزش این حجم کاهش سوختن گاز در مشعل پالایشگاه اول (معادل 1.5میلیون تن) 120 میلیارد ریال در سال است.

هاشمی گفت: با انجام آخرین اقدام اصلاحی که در بهمن سال 95 در پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی اتفاق افتاد، کاهش گازهای ارسالی به مشعل به زیر80 درصد نسبت به زمان طراحی رسیده است.

وی با بیان اینکه میانگین مصرف گاز هر خانوار ایرانی بطور میانگین سه هزار متر مکعب در ماه است و این مقدار در مناطق گرمسیری به حدود 700 متر مکعب در ماه کاهش می یابد، ادامه داد: با در نظر گرفتن این موضوع، کاهش یک روز گازهای ارسالی به مشعل های سوزان در پالایشگاه اول معادل مصرف ماهیانه 48 خانوار در سطح کشور یا مصرف ماهیانه بیش از 2 هزار خانوار در مناطق گرمسیری است.

هاشمی بیان کرد: با انجام این کار در پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی، میزان قابل ملاحظه ای از گازهای گلخانه ای ارسالی به محیط زیست کاهش یافته است.

هاشمی گفت: مطابق تعهدات بین المللی ایران در کنفرانس پاریس، مقرر شده بود در صورت برقرار بودن تحریم ها، کشورمان 4.5 درصد گازهای گلخانه ای خود را کاهش دهد و در صورت برداشته شدن کامل تحریم ها، تعهد ایران مبنی بر کاهش 12 درصدی گازهای گلخانه ای بوده است.

انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.