رئیس جامعه جراحان ایران در نشست خبری مطرح کرد؛

تعرفه های پزشکی بر اساس تورم تغییر می‌کند/ نسبت به روند اخلاقی جامعه بیمناک هستم

رئیس جامعه جراحان ایران از برگزاری چهل و یکمین کنگره‌ انجمن ملی جامعه جراحان در روز‌های ۱۸ تا ۲۲ اردیبهشت ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ایرج فاضل رئیس جامعه جراحان ایران روز چهارشنبه در نشست خبری کنگره انجمن ملی جامعه جراحان که در محل این انجمن برگزار شد، گفت: این کنگره به مدت چهار روز در سالن همایش رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این کنگره شخصیت‌های برجسته حضور دارند و موضوعات پزشکی بسیاری در زمینه تومور ها، سرطان ها، مباحث روز مربوط به جراحی و حوادث ترافیکی مطرح می‌شود.

فاضل بیان کرد: ما در پزشکی قدرت زیادی به دست آورده ایم و به مرحله‌ی خود کفایی رسیده ایم که این خود قابل تقدیر است، اما موضوع برجسته، مشکل تعرفه‌ها است که تا حدی حل نشدنی است، زیرا تعرفه‌ها نیز باید تابع قانون باشد و عادلانه تعیین شود. 

وی تصریح کرد: هر چند هر ساله تعرفه‌ها باید بر اساس نرخ تورم تغییر کنند اما این امور به طور صحیحی صورت نمی‌گیرد و باعث می‌شود که با سرنوشت مردم بازی شود، زیرا پیگیری بیمه‌ها در کشور ما ضعیف است و بار هزینه‌های پزشکی تنها بر دوش مردم می‌باشد.

رئیس جامعه جراحان ایران افزود: یکی از مشکلات ناتوانی مردم در عدم پرداخت هزینه‌ها است به همین خاطر ما باید نرخ تعرفه‌ها را در کشور‌های اطراف مانند بنگلادش، عراق، سوریه و پاکستان مورد ارزیابی قرار دهیم و بعد از آن میانگینی برای تعرفه‌های پزشکی در ایران در نظر بگیریم تا بی عدالتی در این مورد صورت نگیرد.

فاضل با انتقاد از مطرح نشدن موضوع سلامت در مناظره‌ها عنوان کرد: در مناظره اولی که بین کاندید‌اها صورت گرفت هیچ پرسشی در خصوص سلامت مطرح نشد.

وی اظهار داشت: ما از نظر پزشکی کفایت کامل را داریم و با توجه به اینکه روز به روز علم پیشرفت می‌کند تجهیزات نیز کامل‌تر می‌شود، اما یکسری مشکلات اجتماعی باعث می‌شود داشته‌هایمان را نفی کنیم، در حالیکه حرفه پزشکی از مهمترین شغل‌ها محسوب می‌شود و اگر مشکلی در هر زمینه‌ای در آن وجود دارد باید به خوبی برطرف شود و پزشکان باید در نظر داشته باشند که با رفتار نیکو با بیماران برخورد کنند.

رئیس جامعه جراحان ایران عنوان کرد: من نسبت به روند اخلاقی جامعه بیمناک هستم که ممکن است با بی توجهی به آن ترویج پیدا کند، در حالیکه پزشکی شغلی است که قداست دارد و پزشکان حافظ جان مردم هستند و اگر جامعه ما در حال سقوط باشد ما باید به بلند شدن آن کمک کنیم.

وی افزود: ما نیازمند تجدید‌نظر اساسی برای پذیرش دانشجویان هستیم و کنکور به تنهایی نمی‌تواند ملاک مناسبی برای پذیرش آنان باشد، برای این کار باید آموزش‌های کاملی به جوانان داده شود تا از انتخاب رشته خود پشیمان نشوند، این در حالی است که بسیاری از جوانان تصور می‌کنند شغل پزشکی به خاطر منفعت مالی می‌تواند شغل مناسبی باشد که این فرضیه اشتباهی است و ما از پله اول مشکلات اساسی در زمینه آموزش به دانشجویان داریم.

فاضل تأکید کرد: در این کنگره‌ ۴ روزه از اساتید و شخصیت‌های برجسته‌ای تقدیر می‌شود و در نظر داریم کتابی به نام (پیشگامان جامعه جراحی) را به ثبت برسانیم تا نام کسانی که شروع کننده امر جراحی بودند در این کتاب نوشته شود.

وی در خصوص توریسم درمانی اظهار داشت: موضوع توریسم درمانی در کشور ما تحریم شده که اگر توریستی برای درمان به کشورمان مراجعه کند اعتبار ملی جامعه ما بالا می‌رود در حالیکه به این امر توجهی نمی‌شود، همچنین علم پزشکی یک دانش جدید در جامعه ما است که باید تا حد ممکن به روز‌رسانی شود.

رئیس جامعه جراحان ایران یادآور شد: طی دو سال گذشته متأسفانه طرح تحول نظام سلامت با شکست مواجه شد، زیرا در هیچ جای دنیا هیچ بیماری را نمی‌توان رایگان عمل کرد به همین خاطر این طرح با مشکلات زیادی روبرو شد که از جمله تأثیرات سوء طرح تحول سلامت عدم حمایت جراح بوده که در نهایت باعث شده جراح عمل جراحی را انجام ندهد که این خود امری تأسف‌بار است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار