آخرین گزارش‌ها از تحولات میدانی یمن؛

پادگان‌های سعودی، آماج موشک‌های "زلزال2" و "B10" یمن/ وقتی دست‌های ریاض و ابوظبی در حمایت از القاعده رو می شود!

اسناد جدیدی از ارائه کمک‌های تجهیزاتی آل‌سعود و آل‌نهیان به تروریست‌های القاعده در یمن منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اسناد جدیدی از ارائه کمک‌های مالی و نظامی آل‌سعود و آل‌نهیان به تروریست‌های القاعده در یمن منتشر شده است.
 
اقداماتی که به دلیل عدم هماهنگی با کاخ سفید، نگرانی معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا را درپی داشته است.
 
*پادگان «کوفل» سعودی‌ها، آماج موشک‌های «B10» یمن
 
پادگان‌های سعودی، آماج موشک‌های  
 
به‌نقل از اعلام‌الحربی؛ درپی آتش سنگین نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در نقاطی از ناحیه صرواح در استان مارب، سه تن از مزدوران سعودی- آمریکایی به‌هلاکت رسیدند.
 
در جریان این حمله، مرکز تجمع نظامیان عربستان در پادگان کوفل به‌وسیله موشک‌های «B10» هدف قرار گرفت. در ادامه خودروهای آمبولانس سعودی برای انتقال کشته‌ها و مجروحان به محل حادثه شتافتند.
 
لازم به ذکر است که شب گذشته نیز تعدادی از سربازان ارتش عربستان درپی حملات توپخانه‌ای نیروهای مقاومت یمن در «وادی ربیعه» کشته و یا زخمی شده بودند.
 
 *مقر تجمع نظامیان سعودی در نِهم هدف «زلزال2» قرار گرفت
 
پادگان‌های سعودی، آماج موشک‌های
یگان‌های موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، با استفاده از موشک «زلزال2» مقر تجمع نظامیان سعودی را در اطراف منطقه «نِهم» از شرق صنعا هدف قرار دادند.
 
به‌نقل از منابع نظامی؛ این موشک با دقت بالا به هدف اصابت کرده و اماکن مزدوران سعودی را در داخل پادگان منهدم کرد. شدت این حمله به‌حدی بود که خودروهای امدادی و آمبولانس‌ها از محل حادثه گریختند.
 
اما توپخانه نیروهای یمن با هدف قرار دادن یکی از مواضع نظامیان آل‌سعود در نوار جیزان، تعدادی از سربازان ارتش عربستان را به‌هلاکت رسانده و موجب زخمی شدن شماری از آنان نیز شد.  
 
در ادامه و با هدف قرار گرفتن یک دستگاه حامل موشک‌های هدایت‌شونده سعودی‌ها در «تبه الحمراء» جیزان، شماری از نظامیان عربستان به‌هلاکت رسیدند.
 
*اسنادی که دست ریاض و ابوظبی را در حمایت از القاعده فاش کرد
 
پادگان‌های سعودی، آماج موشک‌های  
 
اخیرا اسنادی مبنی بر دخالت‌های عربستان و امارات در ارائه کمک به گروه تکفیری القاعده در یمن منتشر شده است.  

اسناد منتشر شده از سوی منابع دیپلماسی نشان می‌دهد که عربستان و امارات ضمن ادامه روند مداخلات خود، انواع کمک‌ها را به گروه تکفیری القاعده در یمن که در خدمت ائتلاف سعودی- آمریکایی هستند، ارائه می دهند.

به‌نقل از روزنامه مصری «البدیل»؛ اسناد فاش شده از سفارت قطر در واشنگتن نشان ‌می‌دهد که محمد بن سلمان جانشین ولیعهد عربستان و محمد بن زاید ولیعهد امارات، از شخصیت‌های برجسته‌ای که ارتباط مستقیمی با گروه القاعده در جزایر «العرب و مقرش» در یمن دارند، حمایت و پشتیبانی می‌کنند.

بر اساس این سند، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی به «محمد جهام الکواری» سفیر قطر در واشنگتن گفته که محمد بن سلمان شاهزاده سعودی و محمد بن زاید ولی‌عهد پادشاهی ابوظبی به‌منظور ایجاد ارتباط نزدیک با القاعده، با دو تن از افراد به‌نام‌های «علی ابکر الحسن» و «عبدالله فیصل الاهدل» تماس‌های دائمی داشته‌اند.

لازم به‌ذکر است دو فرد مذکور از کسانی هستندکه اسامی آنان در لیست تحریم‌های کاخ‌سفید قرار دارد. این سند هم‌چنین داده‌های مفصلی را از فعالیت‌های این دو نفر در پشتیبانی از تروریست‌های القاعده و داعش و نیز حمایت‌های مستقیمی را که پیش از این، «خالد لعلی ابکر» رئیس مرکز اطلاعات سعودی داشته‌، ارائه کرده است.

در این اسناد ذکر شده که افراد فوق‌الذکر به خرید انواع تجهیزات ناشناخته اقدام کرده و در ادامه تجهیزات خریداری شده را در اختیار تروریست‌های داعش قرار داده‌اند.

اما معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا از خیزش شاهزاده سعودی یعنی «محمد بن سلمان» به ایجاد روابط با القاعده و گروه‌های افراطی دیگر بدون هماهنگی با آمریکایی‌ها، ابراز نگرانی کرده است.  

گزارش از: وحید امیدی موحد
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۲:۱۱ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
میگن حکومت فاسد از همه جای عربستان گذر میکنه بجز مکه ومدینه ان شاء الله قبل از رسیدن به اونجا خبر نابودی سفیانی دنیا رو خوشحال کنه.
خداوند به مردم بیگناه عربستان و یمن که دخلی در سیاست کثیف ایران و روسیه ندارند رحم کنه. امیدوارم مثل مردم شام به تباهی کشیده نشن. لعنت خداوند برسفیانی زمان
آخرین اخبار