اوج هیجان در ایستگاه پایانی لیگ برتر فوتبال،

نود دقیقه تا فرار بزرگ سیاه جامگان از سقوط/ سپاهان _ استقلال، آخرین بازی بزرگ لیگ برتر

قطار لیگ برتر فوتبال امروز به ایستگاه پایانی می‌رسد و نایب قهرمان و دومین تیم سقوط کننده لیگ شانزدهم مشخص می‌شوند.

مشهد در انتظار زلزله تمام ریشتری سقوط/ رستگاری سپاهان و کامیابی استقلال در آزادیبه گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، لیگ شانزدهم فوتبال با تمام فراز و نشیب‌هایش امروز با انجام 8 دیدار به طور همزمان به پایان می‌رسد و شاهد جدال برای کسب نایب قهرمانی و بقا در لیگ برتر هستیم.

سیاه‌جامگان – پرسپولیس

سرخپوشان پایتخت سه هفته مانده به پایان لیگ برتر فوتبال قهرمان شدند و این بازی برای آن‌ها حکم تشریفاتی دارد.

با وجود اینکه این بازی در سرنوشت قهرمان لیگ برتر تأثیری ندارد اما این بازی برای سرخپوشان پایتخت می‌تواند در حکم بازی تدارکاتی قبل از دیدار با الوحده امارات در لیگ قهرمانان آسیا باشد.

علاوه بر این، نتیجه این بازی سرنوشت تیم دوم سقوط کننده را مشخص می‌کند و سرخپوشان پایتخت در صورت برد این بازی باعث می‌شوند که سیاه‌جامگان وداع تلخی از لیگ برتر داشته باشد.

شاگردان برانکو بعد از اعتصاب سه روزه از اقدام خود پشیمان شدند و از هواداران عذرخواهی کردند. بیرانوند دروازه‌بان پرسپولیس به علت توهین هواداران پرسپولیس قصد خداحافظی از این تیم را داشت که خیلی زود پشیمان شد و از هواداران معذرت خواهی کرد.

در آن سوی میدان، شاگردان میثاقیان در وضعیت بحرانی به سر می‌برند و امکان سقوطشان به لیگ دسته یک زیاد است.

آن‌ها قصد دارند از میزبانی خود نهایت استفاده را ببرند و با برتری برابر قهرمان لیگ برتر امیدوار به بقا در لیگ برتر باشند.

سروش رفیعی بازیکن محروم پرسپولیس است و وحید امیری و محمد انصاری هم مصدومان این تیم هستند.

در آن طرف هم مرتضی رنجبر بازیکن محروم سیاه‌جامگان است.

به هر حال باید دید شاگردان میثاقیان می‌توانند با برد برابر پرسپولیس به بقا در لیگ برتر امیدوار باشد یا قهرمان لیگ برتر با غلبه بر سیاه‌جامگان به طور غیر مستقیم به دو تیم صبای قم و سایپا برای ماندن در لیگ برتر کمک می‌کند؟

محمدرضا اکبریان به همراه کمک‌هایش سعید قاسمی، امیر مبشر و سعید رحیمی مقدم تیم داوری این بازی را تشکیل می‌دهند. فریدون اصفهانیان هم ناظر این بازی است.

گسترش فولاد – صنعت نفت آبادان

دو تیم گسترش فولاد و صنعت نفت آبادان در میانه جدول قرار دارند و نتیجه این بازی در سرنوشت این دو تیم تأثیر چندانی ندارد.

شاگردان کمالوند با 35 امتیاز در جایگاه نهم قرار دارند و با برد این بازی می‌توانند در پایان لیگ برتر رتبه تک رقمی خود را حفظ کنند.

در آن سوی میدان، شاگردان فیروز کریمی در جایگاه دوازدهم قرار دارند. آن‌ها به دنبال کسب رتبه تک رقمی در پایان لیگ برتر هستند اما کار سختی در تبریز پیش رو دارند.

به هر حال این بازی حساسیتی برای دو تیم ندارد و با این اوصاف باید منتظر بازی جذاب از سوی دو تیم باشیم.

محمد زبیر نیک نفس به علت محرومیت قادر به همراهی تیم صنعت نفت آبادان در این بازی نیست.

تورج حق وردی به همراه محمد عطایی، علی دودانگه و محمد ملکی قضاوت این بازی را بر عهده دارند. بهرام مهر پیما هم ناظر این بازی است.

سایپا – ماشین‌سازی تبریز

حساس‌ترین بازی تیم‌های ته جدولی میان سایپا و ماشین‌سازی تبریز فردا برگزار می‌شود.

نارنجی‌پوشان سایپا تصور نمی‌کردند که در پایان فصل یکی از گزینه‌های سقوط باشند و برای بقا در لیگ برتر با رقبای خود بجنگند.

به هر حال شاگردان فرکی برای بقا در لیگ برتر به سه امتیاز این بازی نیاز مبرم دارند اما از شانس خوب آن‌ها حریفشان به لیگ دسته یک سقوط کرده و نیازی به امتیاز این بازی ندارد.

با این اوصاف اگر نارنجی‌پوشان سایپا حریف خود را دست کم بگیرند ممکن است سومین باخت متوالی خود را کسب کنند و به لیگ دسته یک سقوط کنند.

در آن سوی میدان، ماشین‌سازی چند هفته مانده به پایان لیگ برتر سقوط خود را لیگ دسته یک قطعی کرد و این بازی برایش حکم تشریفاتی دارد.

به هر حال باید دید تیم ماشین‌سازی می‌تواند شگفتی‌ خلق کند و تیم سایپا را همراه خود به لیگ دسته یک بکشاند یا نه!

عزت‌اله پورقاز از سایپا و محمد امین حاج محمدی از ماشین‌سازی محرومان این بازی هستند.

مهدی سید علی، سجاد طوری، یعقوب حجتی و علی میر غفاری تیم داوری این بازی را تشکیل می‌دهند زاهد بحرینی هم ناظر بازی است.

فولاد خوزستان – پیکان

2 تیم فوتبال فولاد خوزستان و پیکان در میانه جدول قرار دارند و این بازی حساسیتی برای آن ها ندارد.

شاگردان سعداوی در جایگاه دهم قرار دارند آن‌ها تمام تلاش خود را می‌کنند تا رتبه تک رقمی در پایان لیگ برتر کسب کنند.

در آن سوی میدان، شاگردان جلالی قصد دارند که لیگ را با رتبه پنجمی به پایان ببرند.

نکته قابل توجه این است که هر 2 تیم گلزنان خود را در این بازی در اختیار ندارند.

گادوین منشا از پیکان و ساسان انصاری از فولاد به علت محرومیت در این بازی حضور ندارند. آن‌ها به ترتیب با زدن 15 و 16 گل به کار خود در لیگ برتر پایان دادند و در رقابت‌ با مهدی طارمی برای آقای گلی ناکام بودند.

علاوه بر این بازیکنان، سید مهران موسوی از پیکانو یوسف وکیا از فولاد خوزستان محروم این بازی هستند.

موعود بنیادی فر، مهدی عالیقدر، مهدی شفیعی و شاهد اصلانی تیم داوری این بازی هستند. حسین نجاتی هم ناظر این بازی است.

 استقلال – سپاهان

دیدار استقلال و سپاهان در آخرین هفته رقابت های لیگ برتر از جذابیت بالایی برخوردار است 

 استقلال برای حفظ نایب قهرمانی و رتبه دوم جدول باید تیم سپاهان را در دیدار فردا شکست بدهد و با یک برد خوب و نایب قهرمانی به مصاف آخرین حریفش در لیگ قهرمانان آسیا برود. 

از طرفی تیم سپاهان هم برای حفظ رتبه چهارم در جدول لیگ تلاش می‌کند. ضمن اینکه مصاف زردپوشان اصفهانی و آبی‌پوشان تهرانی همیشه در تاریخ لیگ برتر، جذاب و تماشایی بوده است.

شاگردان منصوریان اکنون رده دوم جدول را به خود اختصاص داده اند و اگر در این رتبه باقی بمانند این احتمال وجود دارد که به صورت مستقیم به لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کنند.

از طرفی دیگر تیم سپاهان برای آن که اندک بختی برای رسیدن به سهمیه آسیا داشته باشد، فقط می‌تواند رتبه چهارمش را حفظ کند. البته ناگفته نماند تیم ذوب آهن نیز درصدد است تا جای سپاهان را در جدول بگیرد. به این ترتیب سپاهانی‌ها برای برنده شدن به تهران می‌آیند.

این دیدار در حضور هواداران پرشمار استقلالی در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود. با این حساب، جدال استقلال و سپاهان، قطعا مصافی تماشایی و زیبا خواهد بود.

تیم فوتبال استقلال در این دیدار مگویان را به دلیل محرومیت در اختیار نخواهد داشت.

شاگردان منصوریان با 54 امتیاز در رده دوم و سپاهانی ها با 45 امتیاز در رده چهارم جدول قرار دارند.


سرنوشت دومین تیم سقوط کننده در دستان قهرمان لیگ برتر فوتبال

 ذوب‌آهن – پدیده

ذوب آهن برای رسیدن به رتبه چهارمی تمام تلاش خود را انجام می‌‌دهد و شاگردان حسینی در صورت پیروزی در این بازی و شکست سپاهان می‌توانند یک پله در جدول صعود کنند.

از طرفی تیم فوتبال پدیده هم سه شکست متوالی مقابل پرسپولیس و استقلال و تراکتورسازی داشته و نمی‌خواهد با باخت کارش را در لیگ تمام کند. ذوب آهن اگر در این بازی پیروز شود و بتواند به رده چهارم برسد این تیم بدون گل‌محمدی در پایان فصل نسبت به لیگ گذشته دو پله پیشرفت کرده است.

ذوب‌آهن در حالی به مصاف پدیده می رود که می‌داند رقیب نزدیکش یعنی سپاهان کار سختی در تهران برابر استقلال دارد و همین مسئله انگیزه بازیکنان سبزپوش را برای بازگشت به رده چهارم بیشتر می‌کند. اگر تراکتورسازی قهرمان جام حذفی شود، تیم چهارم لیگ به پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا راه می‌یابد.

در حال حاضر تیم ذوب آهن با 43 امتیاز در رده پنجم قرار دارد و تیم پدیده در طرف مقابل با 34 امتیاز رده یازدهم را به خود اختصاص داده است.

رضا مهاجری سرمربی تیم فوتبال پدیده در دیدار فردا مقابل ذوب آهن محروم است و شاگردان مهاجری باید بدون سرمربی به کار خود ادامه دهند.


سرنوشت دومین تیم سقوط کننده در دستان قهرمان لیگ برتر فوتبال

تراکتورسازی – نفت تهران

تراکتورسازان بعد از تمام شدن لیگ برتر، در اوایل خرداد نیز باید در فینال جام حذفی به مصاف نفت تهران بروند اما دو تیم در هفته آخر لیگ برتر، یک بار رو در روی هم قرار می‌گیرند تا قبل از فینال حذفی، یکدیگر را محک بزنند.

تراکتورسازی در هفته بیست و هشتم لیگ برتر توانست با شکست استقلال به رده دوم جدول برسد اما هفته گذشته شاگردان قلعه نویی بازی را به سپاهانی واگذار کردند و دوباره به رده سوم سقوط کردند.

تیم تراکتورسازی برای شکست نفت فردا به میدان می‌رود و امیدوار است سپاهان نیز این هفته استقلال را شکست دهد تا به این ترتیب شاگردان قلعه نویی با رسیدن به رده دوم حضور خود را در آسیا قطعی کنند.

شاگردان قلعه‌نویی در صورت پیروزی مقابل نفت و توقف استقلال به رده دوم و عنوان نایب قهرمانی می‌رسند.

در هر صورت بازی فردا برای سرمربیان دو تیم بیشتر از سه امتیاز ارزش دارد و می‌توانند به خوبی حریف را محک بزنند تا در بازی فینال شناخت خوبی داشته باشند. باید دید برنده بازی پیش از فینال دایی است یا قلعه نویی

تیم فوتبال تراکتورسازی در حال حاضر با 53 امتیاز در رده سوم قرار دارد و تیم نفت تهران با 36 امتیاز رده هشتم را به خود اختصاص داده است.

رضا اسدی و میلاد فخرالدینی دو بازیکن تیم فوتبال نفت تهران به دلیل محرومیت نمی توانند تیمشان را همراهی کنند.

سرنوشت دومین تیم سقوط کننده در دستان قهرمان لیگ برتر فوتبال

صبای قم – استقلال خوزستان

تیم فوتبال صبای قم یک قدم تا سقوط به دسته اول فاصله دارد و برای ماندن در لیگ باید در بازی آخر برنده شود.

بازی مقابل استقلال خوزستان برای شاگردان صمد مرفاوی حکم مرگ و زندگی دارد و به همین دلیل هم مرفاوی بازیکنان صبا را یک زودتر به اردو برده است.

تیم صبای قم در صورت برد در این بازی در لیگ برتر ماندگار خواهد شد. استقلال خوزستان هم که در رده هفتم جدول است به این بازی به چشم یک بازی تدارکاتی برای آسیا نگاه می‌کند.

شاگردان مرفاوی در هفته سی‌ام رقابت های لیگ برتر در خانه با قهرمان فصل قبل دیدار می‌کند و امیدوار است که مانند هفته قبل، بازی خوبی انجام دهد و به پیروزی برسد. 

البته صبا یک شانس دارد و آن دیدار هم‌زمان سیاه‌جامگان با پرسپولیس است. اگر صبا از استقلال خوزستان شکست بخورد باز هم این شانس را دارد که با شکست سیاه‌جامگان برابر پرسپولیس در لیگ برتر باقی بماند.

در حال حاضر تیم صبای قم با 28 امتیاز در رده چهاردهم جدول قرار دارد و در طرف مقابل استقلال خوزستان با 38 امتیاز جایگاه هفتم جدول را از آن خود کرده است.


سرنوشت دومین تیم سقوط کننده در دستان قهرمان لیگ برتر فوتبال

 برنامه دیدارهای هفته سی‌ام لیگ برتر فوتبال

سیاه جامگان – پرسپولیس؛ ساعت ۱۸، ورزشگاه ثامن مشهد

گسترش فولاد – صنعت نفت آبادان؛ ساعت ۱۸، ورزشگاه بنیان دیزل تبریز

سایپا – ماشین‌سازی؛ ساعت ۱۸، ورزشگاه پاس قوامین تهران

فولاد – پیکان؛ ساعت ۱۸، ورزشگاه غدیر اهواز

ذوب‌آهن – پدیده؛ ساعت ۱۸، ورزشگاه فولادشهر اصفهان

تراکتورسازی – نفت تهران؛ ساعت ۱۸، ورزشگاه یادگار امام تبریز

صبا – استقلال خوزستان؛ ساعت ۱۸، ورزشگاه یادگار امام قم

استقلال – سپاهان؛ ساعت ۱۸، ورزشگاه آزادی تهران


اسامی داوران هفته سی‌ام لیگ برتر

سیاه جامگان مشهد- پرسپولیس ساعت 18 ورزشگاه ثامن مشهد

محمدرضا اکبریان – سعید قاسمی – امیر مبشر – سعید رحیمی مقدم – ناظر: فریدون  اصفهانیان

گسترش فولاد تبریز- صنعت نفت آبادان ساعت 18  ورزشگاه بنیان دیزل تبریز

تورج حق وردی – محمد عطایی – علی دودانگه – محمد ملکی – ناظر: بهرام مهرپیما

سایپا تهران- ماشین سازی تبریز ساعت 18  ورزشگاه پاس قوامین تهران

مهدی سیدعلی – سجاد طوری – یعقوب حجتی – علی میرغفاری – ناظر: زاهد بحرینی

فولاد خوزستان- پیکان تهران ساعت 18  ورزشگاه غدیر اهواز

موعود بنیادی فر – مهدی عالیقدر – مهدی شفیعی – شاهو اصلانی – ناظر: حسین نجاتی

ذوب آهن اصفهان – پدیده خراسان ساعت 18  ورزشگاه فولادشهر اصفهان

رضا کرمانشاهی – مهدی الوندی – رضا قیم – حسین زیاری – ناظر: علی خسروی

تراکتورسازی تبریز- نفت تهران ساعت 18  ورزشگاه یادگار امام تبریز

رضا مهدوی – محمدرضا منصوری – یعقوب سخندان – سعاد وفاپیشه – ناظر: محمدجواد تقی پور

صبای قم – استقلال خوزستان ساعت  18 ورزشگاه یادگار امام قم

اشکان خورشیدی – رحیم شاهین – حمید غمزه – کمیل غلامی – ناظر: نادر جعفری

استقلال تهران – فولاد مبارکه سپاهان ساعت 18  ورزشگاه آزادی تهران

محمدحسین زاهدیفرد – آرمان اسعدی – علیرضا ایلدروم – ناصر جنگی – ناظر: محمود رفیعی


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
عزیزم تو ایران ما جشن بعد از باختم دیدیم اونم بعداز ۳تااااگل، حال اینکه اگه خوشحالیم باشه واسه کسب سهمیه ست ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
به اون جشن نمیگن عامو اون تشویق و حمایته یزره برو لغتنامه بخون تا اینجور جاها گیر نیفتی خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ.کیسه ها فریاد نمیزنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
تنها تو ایرانه برای نایب قهرمانم جشن میگرن خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ کیسه یا تراکتور !؟ شما بگید خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
آخرین اخبار