کرمان؛

کشف 140راس دام فاقد مجوز بهداشتی حمل دراستان کرمان

رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی استان کرمان از کشف 140 راس دام فاقد مجوز بهداشتی حمل از ابتدای سالجاری در سطح استان کرمان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، دکتر علیرضا سلطانی افزود : در بازرسی های صورت گرفته توسط نیروهای انتظامی استان کرمان از خودروها در مجموع تعداد ۱۴0 رأس دام قاچاق و غیر مجاز که فاقد مدارک و مجوز حمل بودند کشف گردید.
دکتر سلطانی به مخاطرات قاچاق دام برای انتقال برخی بیماری های خطرناک دامی و بیماری های مشترک بین انسان و دام اشاره کرد و یادآور شد: با افرادی که به هر نوع سلامت جامعه را به خطر بیندازد بشدت برخورد خواهد شد.
رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی استان کرمان در ادامه بیان داشت : از این تعداد دام کشف شده تعداد 80 راس گاو و 60 راس گوسفند و بز بوده اند که همگی آنها تحویل سازمان اموال تملیکی و در محل قرنطینه زیر نظر دامپزشکی جهت تعیین تکلیف توسط مرجع قضایی قرار دارند.
وی بیان داشت : با توجه به اینکه کلیه مجوزهای حمل در سیستم یکپارچه قرنطینه دامپزشکی ثبت می شوند، از کلیه دامدارن و افرادی که قصد جابجایی دام را دارند درخواست می شود تا با مراجعه به دامپزشکی مجوز مربوطه را دریافت کنند و سپس اقدام به جابجایی دام نمایند در غیر اینصورت دامهای آنان ضبط و افراد خاطی به مراجع قضایی معرفی می شوند.
دکتر سلطانی گفت: عرضه دام قاچاق و خارج از شبكه، تهدیدی علیه سلامت و اقتصاد کشور به حساب مي‌آید و بر همین اساس اداره کل دامپزشکی استان اقدام به راه اندازی 3 پست قرنطینه ثابت و سیار نموده است که جمعاًدر سطح استان کرمان 4 پست قرنطینه فعال می باشد.
انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار