مایک پنس: ترامپ در حال بررسی انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس است

معاون رئیس‌جمهور آمریکا از مراحل پایانی بررسی طرح انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به بیت‌المقدس خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی؛ "مایک پنس"، معاون رئیس جمهور آمریکا، اعلام کرد "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور این کشور، بیش از هر زمان دیگری به موضوع انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس نزدیک شده است. 

مایک پنس به مناسبت سالروز جعلی استقلال اسرائیل برای جمعی از یهودیان آمریکایی در کاخ سفید سخنرانی کرد و گفت: همانطور که گفتم، رئیس جمهور توجه جدی به موضوع انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس دارد. همچنین رئیس جمهور ترامپ شخصا به دنبال طرحی برای خاتمه دادن به درگیری میان فلسطین و اسرائیل است.

پنس در ادامه اظهاراتش مدعی شد: حتی ما اکنون در حال رسیدن به هدف والای خود که برقراری صلح در منطقه است، هستیم. به لطف رئیس جمهوری که در عمل به وظایف خود خستگی‌ناپذیر است، اقدامات ما رو به ثمربخش بودن پیش می‌رود. در شرایطی که بدون شک به یک سازش جمعی برای حل بحران خاورمیانه نیاز است، اطمینان داشته باشید دونالد ترامپ هرگز بر سر موضوع امنیت یهودیان ساکن اسرائیل، نه الان و نه هیچوقت دیگر، سازش نمی‌کند.

"بنیامین نتانیاهو"، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، فوریه به واشنگتن سفر و در کاخ سفید با ترامپ دیدار کرد. گفته می‌شود ترامپ برنامه سفر به اراضی اشغالی را برای اواخر مه در دستور کار دارد. احتمالا این سفر پس از عزیمت رئیس جمهور آمریکا به بروکسل و شرکت در نشست اعضای پیمان ناتو، انجام خواهد شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار