احتمال تحریم ونزوئلا از سوی آمریکا

معاون دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور نیمکره غربی، از احتمال تحریم ونزوئلا به علت تصمیم رئیس‌جمهور این کشور برای تشکیل «مجمع قانون اساسی» خبر داد.

احتمال تحریم ونزوئلا از سوی آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مایک فیتزپاتریک، معاون دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور نیمکره غربی، روز سه‌شنبه گفت آمریکا ممکن است در واکنش به تصمیم نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، به تشکیل «مجمع قانون اساسی» به منظور تدوین قانون اساسی جدید، اعمال تحریم‌های جدید علیه این کشور را مورد بررسی قرار دهد.

وی افزود: «ما با دیگر کشورها در منطقه نیز در زمینه اعمال تحریم‌های جدید علیه ونزوئلا همکاری خواهیم کرد. تصمیمی که رئیس جمهور ونزوئلا گرفته است انگیزه جدیدی برای ما بوجود خواهد آورد تا اعمال تحریم‌های بیشتر علیه این کشور را براساس قانون دموکراسی ونزوئلا در سال 2014 ارزیابی کنیم.»

مادورو روز دوشنبه با امضای حکمی، تشکیل مجمع قانون اساسی را خواستار شد و گفت تدوین یک قانون اساسی جدید برای جلوگیری از کودتای پارلمان ونزوئلا، که تحت کنترل مخالفان قرار دارد، ضروری است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار