ولسوالی زیباک بدخشان برای ششمین روز در کنترول طالبان است

گزارش‌ها از ولایت بدخشان می رساند که به دلیل ناامنی ها در این ولایت، راه های اکمالاتی چهار ولسوالی ولایت بدخشان مسدود شده است.

ولسوالی زیباک بدخشان برای ششمین روز در کنترول طالبان استبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، برخی از منابع امنیتی که نمی خواهند نام آن‌ها گرفته شود، به خبرگزاری جمهور گفته اند که راه‌های ولسوالی های زیباک، چغنان، اشکاشم و واخان بدخشان مسدود شده اند.

این منبع امنیتی افزود که ولسوالی زیباک بدخشان برای ششمین روز در کنترول طالبان است و این گروه مواضع قوی را در این ولسوالی ایجاد کرده که تاکنون نیروهای ارتش برای آزادسازی آن موفق نشده است.

بر اساس گفته های این منبع، ولسوالی اشکاشم ولایت بدخشان به شدت زیر تهدید امنیتی قرار دارد و اگر نیروهای هوایی به کمک نیروهای امنیتی نرسد، ممکن است که این ولسوالی به دست طالبان سقوط کند.

اما پس از ظهر روز سه شنبه (۱۲ ثور)، محمد رادمنش معاون سخنگوی وزارت دفاع در گفتگو با خبرگزاری جمهور گفت که نیروهای ویژه ارتش برای تصرف ولسوالی زیباک ولایت بدخشان وارد عمل شده‌اند.

آقای رادمنش افزود علت اساسی کندی عملیات در بدخشان جلوگیری از تلفات ملکی و نیروهای امنیتی است از همین رو عملیات های نظامی به دقت انجام می شود.

گفتنی است که ولسوالی زیباک بدخشان از نخستین ولسوالی است که در سال جدید خورشیدی به دست طالبان سقوط کرد. سقوط این ولسوالی نگرانی های باشندگان بدخشان را از تشدید ناامنی ها در این ولایت برانگیخته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار