امنیت سایبری، اولویت اول کشورهای حاشیه خلیج‌فارس

در جدیدترین کنفرانس امنیت سایبری در دبی، مقامات این کشور، بر ضرورت افزایش امنیت شبکه‌های داخلی تأکید کردند.

امنیت سایبری، اولویت اول کشورهای حاشیه خلیج‌فارسبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛   با رشد فناوری در کشورهایی نظیر امارات، نگرانی از بروز حملات سایبری هم در این کشور، رشد فزاینده‌ای داشته است. البته اغلب این نگرانی‌ها، از موج سازی رسانه‌ها و کشورهای غربی ناشی می‌شود؛ چرا که این کشورها، دائماً در تلاش هستند با بزرگ‌نمایی تهدید کشورهای همسایه نظیر ایران، نفوذ خود را در کشورهای عرب‌زبان حاشیه خلیج‌فارس گسترش دهند.
به‌تازگی امارات متحده عربی، میزبان یک کنفرانس امنیت سایبری بود که در آن، بسیاری از مقامات این کشور نیز حضور داشتند. عامر شرف (Amer Sharaf)، مدیر مرکز امنیت الکترونیک دبی در این رابطه گفت: «حملات سایبری متوقف نمی‌شوند و به‌صورت بی‌امان ادامه دارند. شما باید همواره بالا باشید و جلوی بازی قرار بگیرید.»
مرکز امنیت الکترونیک دبی (Dubai Electronic Security Center)، در سال 2014 تأسیس شد و هم‌اکنون، با حدود 60 متخصص امنیت سایبری در حال کار است. مسئولین اداره‌کننده این مرکز، ابراز امیدواری که طی سال جاری نیز، 30 کارشناس جدید استخدام کنند.
عامر شرف، در بخشی از صحبت‌های خود در این رابطه گفت: «کمبود اطلاع‌رسانی در منطقه، سبب شده است تا تهدیدات امنیت سایبری، خسارات فراوانی به کشورها وارد کند و باید با این موضوع، مقابله شود. امارات، با حجم بالایی از حملات فیشینگ و تلاش برای نفوذ به شبکه‌های دولتی روبروست و همین موضوع، در روابط تجاری ما نیز اثر گذاشته است. همسایگان ما هم از این مسئله رنج می‌برند. عربستان سعودی، یکی دیگر از کشورهایی که خسارات فراوانی در زمینه حملات سایبری متوجه شده است. به‌عنوان‌مثال، این کشور در دو مرحله، با بدافزار شمعون مواجه شد که این بدافزار، صنعت نفت این کشور را هدف قرار داده بود.»
البته شرف، بر این موضوع نیز تأکید کرد که بدافزار، شمعون نتوانسته است امارات را مورد تهاجم قرار دهد. این مقام اماراتی، بیان داشت که مشکل و چالش پیش رو در موضوع حملات سایبری، یافتن عامل حمله است. وی تأکید کرد: «یافتن عاملان حمله سایبری، موضوعی بسیار دشوار است. مهاجمان می‌توانند در پشت یک شبکه مجازی یا شرکت‌های مجازی پنهان شوند و همین موضوع، در مواردی، یافتن آن‌ها را با مشکل و دشواری‌های فراوانی مواجه می‌سازد.»


منبع: سایبربان

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار