زیگمار گابریل: اردوغان به دادن اولتیماتوم پایان دهد

وزیر خارجه آلمان در واکنش به اولتیماتوم اردوغان درخصوص خداحافظی با اتحادیه اروپا اظهار کرد باید اولتیماتوم دادن‌های متقابل پایان یابد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از روزنامه هندلز بلات آلمان، "زیگمار گابریل"، وزیر امور خارجه آلمان با توجه به تهدیدات جدید رئیس جمهور ترکیه درباره مذاکرات عضویت این کشور در اتحادیه اروپا خواستار پایان دادن به اولتیماتوم ها در بحران ترکیه شد.

وی در این باره گفت: من می توانم تنها توصیه کنم که حالا به روند دادن اولتیماتوم به طرف مقابل خاتمه دهیم.

گابریل که در حاشیه سفر آفریقایی خود به اتیوپی سخن می گفت تصریح کرد راه ترکیه به سوی اتحادیه اروپا آشکارا با توجه به معیارهایی که ما اروپایی ها داریم توصیف شده است. آنچه که به تازگی در ترکیه اتفاق افتاده است این معیارها را برآورده نمی کند. اگر ما یک شروع جدید در شرایط و مناسبات را می خواهیم، باید این امر از هر دو طرف دنبال شود. درهای اتحادیه اروپا برای گفتگوهای جدید با ترکیه باز است. در مقابل من فکر می کنم که این تنها وقتی معنی خواهد داشت که ترکیه نشان دهد که او هم می خواهد از رویارویی فاصله بگیرد.

وی افزود: آنچه که ما حالا می شنویم اولتیماتوم های جدید و رویارویی های جدید است که برای ما چیزی به ارمغان نمی آورد. اتحادیه اروپا برای یک شروع مجدد آماده است. اما این به آن معنی است که همزمان اولتیماتوم های مقابل باید پایان یابد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه امروز در آنکارا به اتحادیه اروپا برای پیشبرد گفتگوهای متوقف شده عضویت کشورش در اتحادیه اروپا اولتیماتوم داد و گفت: شما هیچ چاره دیگری جز این ندارید که آن فصل از مذاکرات با ما که هنوز باز نشده است را آغاز کنید؛ اگر بخش جدید باز نشود پس خدانگهدار.

"یوهانس هان"، کمیسر گسترش اتحادیه اروپا نیز اواخر هفته در گفتگویی با رویترز اظهار داشت که ترکیه در حال حاضر از چشم انداز عضویت در اتحادیه اروپا دور می شود. همه در اتحادیه اروپا در این باره اتفاق نظر دارند. پس تمرکز اتحادیه اروپا باید در این باره باشد که همکاری ها با این کشور را در سطوح دیگر متمرکز کند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار