ترزا می: کشورهای اروپایی برای حصول توافقی به نفع خودشان بسیج شده‌اند

نخست‌وزیر انگلیس با اشاره به مذاکرات برکسیت بر لزوم وحدت رای‌دهندگان انگلیسی در انتخابات آتی این کشور تأکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، روز سه‌شنبه، ترزا می – نخست وزیر انگلیس – گفت مقامات کشورهای عضو اتحادیه اروپا قصد دارند در مذاکرات برکسیت – خروج انگلیس از اتحادیه اروپا – به توافقی دست یابند که "به نفع خودشان باشد."

پس از آنکه ترزا می به دلیل ساده پنداشتن مذاکرات برکسیت با اتحادیه اروپا با انتقادهایی مواجه شد، وی گفت تنها راه برای دستیابی به یک توافق مناسب برای انگلیس، وحدت رای دهندگان در انتخابات عمومی این کشور -- که در تاریخ 8 ژوئن برگزار می‌شود -- خواهد بود.

وی در مطلبی در روزنامه "وسترن مورنینگ نیوز" نوشت: "ما بیش از هر زمان دیگری نیازمند رابطه‌ای مستحکم و پایدار هستیم. مذاکرات آینده دشوار خواهند بود. در این مذاکرات 27 کشور عضو اتحادیه اروپا حضور خواهند یافت که بسیج شده اند تا به توافقی دست یابند که به نفع خودشان باشد. ما نیز در داخل به این وحدت نیازمندیم تا اطمینان حاصل کنیم می‌توانیم به قراردادی دست یابیم که برای منافع ملی انگلیس نیز مفید باشد."

ترزا می که اندکی پس از رای آوردن همه‌پرسی برکسیت به قدرت رسید، تصمیم گرفته است پیش از آغاز برگزاری مذاکرات جدایی از اتحادیه اروپا، درباره موضع هیات مذاکره‌کنندگان خود اطلاعاتی را فاش نکند. وی باور دارد فاش شدن این اطلاعات می‌تواند فضای سیاسی را آلوده کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار