مشاور امور بانوان سازمان اوقاف و امور خیریه تهران؛

توجه به هنر قرآنی و شناسایی فعالان قرآنی در دستور کار ما قرار دارد

با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، در دوره آینده مسابقات قرآنی هنرمندان قرآنی را معرفی می‌کنیم.

معصومه فرزانه مشاور امور بانوان سازمان اوقاف و امور خیریه تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون دستاوردهای سی و چهارمین مسابقات بین‌المللی قرآن کریم گفت: به لطف خدا اولین دوره حضور بانوان قرآنی با به دست آوردن دستاورها و ظرفیت‌های جامعه قرآنی و معرفی بانوان به دنیا به خوبی اجرا شد. برای رسیدن به این توفیق خدا را شکر می‌کنم و به همه تبریک می گویم.

وی در ادامه با بیان اینکه در مدت برگزاری مسابقات ما در کنار رشته حفظ بخش‌های دیگری را با حضور بانوان قرآنی داشته‌ایم، بیان کرد: در 3 روز برگزاری مسابقات هم از زنان قاری استفاده کردیم و نیز با حضور اساتید و فعالان قرآنی، توانستیم تلاوت‌های خوب و زیبایی را با نمایندگان 20 کشور دیگر داشته باشیم و الحمدالله بانوان ایرانی توانستند با کسب مقام برتر پرچم کشور جمهوری اسلامی ایران را بالا ببرند.
 
فرزانه با اشاره به اجرای گروه‌های تواشیح‌ و همخوانی قرآنی اظهار داشت: در اولین دوره حضور بانوان بجز تلاوت بانوان قرآنی‌، اجرای تواشیح،‌ همخوانی قرآن کریم را در سطح ارزیابی سازمان داشتیم و هر روز در خدمت یکی از گروه های قرآنی از بانوان اساتید قرآنی بودیم.
 
وی افزود: ما سعی کردیم در حاشیه برگزاری مسابقات قرآنی الگوی موفقی از زنان قرآنی هم‌تراز فرهنگ انقلاب اسلامی را شناسایی و معرفی کنیم. از دستاوردهای سی و چهارمین مسابقات قرآنی آشنا شدن با بانوانی است که در عرصه های انقلابی و مبارزات دوره انقلاب فعالیت کردند و خیلی خرسندم که توانسته ایم حقوق و کرامات انسانی بخصوص زنان را تبیین کنیم.
 
مشاور امور بانوان سازمان اوقاف و امور خیریه، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با متسابقین سی و چهارمین مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، خاطرنشان کرد: پس از دیدار با مقام معظم رهبری و با توجه به فرمایشات ایشان در دستور کار امسال خود هنرهای قرآنی را مدنظر قرار داده‌ایم تا در دوره آینده بتوانیم هنرمندان قرآنی را معرفی کنیم و این عرصه را توسعه و ترویج دهیم.
 
فرزانه در پایان با بیان شناسایی ظرفیت های قرآنی خاطرنشان کرد: از این پس سعی می کنیم معرفت، معنویت و فرهنگ قرآنی را ترویج داده و در آینده‌ای نزدیک با توجه به مطالباتی که شرکت‌کنندگان در مسابقات بین المللی قرآن کریم داشتند، بزودی نشستی را در حوزه بحث های فعالان قرآنی برگزار کنیم.
 
انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار