برداشت اینترنتی از حساب بانکی بیشترین جرم در فضای مجازی

برداشت اینترنتی غیر مجاز از حساب بانکی بالاترین جرم در فضای مجازی را به خود اختصاص داد.

برداشت اینترنتی از حساب بانکی بیشترین جرم در فضای مجازی
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سرهنگ حبیب اله رجبلی رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان فارس در خصوص وقوع جرایم سایبری در استان گفت: جرائم "برداشت اینترنتی غیر مجاز از حساب بانکی" و "کلاهبرداری رایانه ای" و "مزاحمت اینترنتی" و "تهدید و اخاذی اینترنتی" به ترتیب بالاترین آمار وقوع جرائم فضای مجازی را در سالی که گذشت به خود اختصاص داده اند.

وی در خصوص پیشگیری از جرائم فضای مجازی تاکید کرد و از کاربران خواست قبل از استفاده از فناوری های روز و شبکه های اجتماعی ابتدا نسبت به کسب اطلاعات لازم در خصوص چگونگی استفاده بهینه و مطلوب از این فناوری ها اقدام کنند تا دچار مشکلات ناشی از کمبود آگاهی در فضای مجازی نشوند.

رئیس پلیس فتا در مورد نحوه تشکیل پرونده و رسیدگی به شکایات در فضای مجازی گفت: اگر زمانی کاربر دچار مشکلی در این فضا شد یا اینکه جرمی علیه وی در فضای مجازی رخ داد می توانند به ترتیب زیر نسبت به پیگیری آن اقدام کنند.

سرهنگ حبیب اله رجبلی تصریح کرد: مستندات لازم اعم از پیام های رد و بدل شده و عکس ها به صورت پرینت تهیه و چاپ شود.

وی با بیان اینکه برای تشکیل پرونده و مطرح کردن شکایت مورد نظر به دادسرا یا مرجع قضایی مراجعه کنند اظهار کرد: شهروندان در شیراز می توانند به دادسرای ناحیه 2 در فلکه اطلسی ابتدای بلوار هجرت مراجعه کنند.

رئیس پلیس فتا از هموطنان درخواست کرد در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir ایمیل : fars_fata@police.ir و یا تلفن : 2183919-071 به ما گزارش دهند.

انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار