بجنورد؛

توزیع 500 میلیون ریال کتاب در مدارس راز و جرگلان

بنیاد علوی در سال جاری 500 میلیون ریال کتاب کمک درسی در مدارس شهرستان راز وجرگلان توزیع کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ مهدی محمدی مدیر آموزش و پرورش شهرستان راز و جرگلان گفت : در سال گذشته در خصوص هدایت تحصیلی اعتراضات به حداقل رسیده بود و با برنامه ریزی های صورت گرفته تلاش شده تا عرصه تعلیم و تربیت در شهرستان دچار هیچ گونه حاشیه ای نشود.

وی افزود : کلاس های کنکور در سال گذشته با موفقیت برگزار شد و دو نفر از دانش آموزان در دوره های پزشکی و هفت نفر رتبه زیر هزار را قبول شدند .

محمدی اظهار کرد : ثبت نام کتاب ها در سامانه به منظور ساماندهی و تسهیل امور دانش آموزان صورت گرفته و مبلغ 150 میلیون ریال از نوسازی مدارس برای دانش آموزان نیازمند مقطع ابتدایی و متوسطه که بخشی از نیازهای دانش آموزان برای کتب تامین شود تخصیص یافته است .

وی با اشاره به تخصیص سهمیه 18 نفری در آزمون استخدامی سال گذشته تصریح کرد: متاسفانه تنها هفت نفر از نیروهای بومی شهرستان در این آزمون جذب شدند.

وی بازمانده از تحصیل را یکی از آسیب های اجتماعی عنوان کرد و گفت: از جمله مهم ترین دلایل ترک تحصیل دختران بویژه در مقطع متوسطه اول اختلاط دانش آموزان در مدارس است که راهکارهایی از جمله سرویس دانش آموزی ارائه شده است .

مدیر آموزش و پرورش راز و جرگلان عمده ترین دلیل ترک تحصیل پسران را پایین بودن وضع معیشتی خانواده ها و به تبع آن بکارگیری پسران به عنوان نیروی کار بر شمرد .

وی در ادامه با اشاره به کسب رتبه سوم استانی در حوزه سواد آموزی در راز وجرگلان گفت: در جذب اولیای بی سواد و بازمانده از تحصیل رشد 20 درصدی داشتیم.

گفتنی است : غبارروبی گلزار شهدا، نواختن زنگ سپاس، مراسم تجلیل از فرهنگیان بازنشسته و جشن ویژه روز معلم از برنامه های هفته گرامیداشت معلم است .

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.