یزد؛

پیام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد به مناسبت روز معلّم

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد به مناسبت روز معلّم پیامی صادر کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ آیت الله ناصری امام جمعه یزد در این پیام آورده است: این کار شریف چون با عشق همراه است هیچ چیز جایگزین آن نخواهد شد. 

معلم با عشق و ایمان خود می‌تواند در متعلّم اثربخش باشد هم به او درس آموزی کند و هم اعتقاد و باور و تربیت را در او القا نماید.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد به مناسبت روز معلّم پیامی صادر کرد متن پیام بدین شرح است

روز معلّم روز عشق و تعلیم و تعلّم بر همه مربیان، معلمین و مدرسین عزیز مبارک باد. یکی از زیباترین و اثربخش‌ترین شغل‌های دنیا، شغل با عظمت معلّمی است.

این کار شریف چون با عشق همراه است هیچ چیز جایگزین آن نخواهد شدمعلم با عشق و ایمان خود می‌تواند در متعلّم اثربخش باشد هم به او درس آموزی کند و هم اعتقاد و باور و تربیت را در او القا نماید.

معلّم به درستی چون شمع می‌سوزد و به همه نوباوگان و نوجوانان و جوانان روشنایی علم می‌بخشد. معلّم چون درختی سترگ و بارور می‌ماند که متعلّمین از میوه آن خود را تغذیه می‌کنند و در سایه سارش به آرامش می رسند.

 معلمین واقعی بشر انبیاء بوده‌اند و به دنبال آنان اولیاء دین و معصومین علیه السلام و سپس عالمان و فقیهان و متخصصان متدّین که راه واقعی را نشان داده‌اند و علم واقعی را که نشئت گرفته از علم توحید می‌باشد به بشریت یاد داده‌اند.

در اینجا از معلّم شهید بزرگوار انقلاب مرحوم آیت الله مطهری رحمت الله علیه یادی کنیم که این بزرگوار معلمی بی همتا در عرصه علوم عقلی و نقلی بود و در عین حال که معلمی بزرگ بود خود را شاگرد کوچک امام خمینی(ره) می‌دانست و در محضر او تلمّذ می‌نمود و عاقبت جان خود را در راه انقلاب عظیم اسلامی از دست داد و خداوند بزرگ علو درجات را نثار این مرد بزرگ نماید و به همه‌ی معلمین ما کرامت عنایت فرماید و زحمات آنان را مورد قبول درگاهش قرار دهد.
انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار