دست رد هند به سینه اردوغان

مقامات هند پیشنهاد "رجب طیب اردوغان" برای میزبانی مذاکرات چند جانبه با پاکستان را نپذیرفتند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بیزینس استاندارد؛ وزارت امور خارجه هند اعلام کرد با پیشنهاد "رجب طیب اردوغان"، رئیس جمهور ترکیه، مبنی بر میزبانی یک نشست چند جانبه با هدف پایان دادن به بحران کشمیر مخالف است. 

اردوغان پیش از این پیشنهاد کرده بود میزبان نشستی با حضور هند، پاکستان و احتمالا نمایندگان مسلمانان کشمیر باشد تا بتوان راهکاری برای حل بحران این منطقه پیدا کرد. ‏هند با برگزاری چنین نشستی با حضور پاکستان موافق است؛ اما میزبانی ترکیه در این زمینه را نمی‌پذیرد.

"گوپال باگلای"، سخنگوی وزارت امور خارجه هند، اظهار داشت کشورش مشارکت ترکیه در زمینه حل بحران کشمیر را مفید نمی‌داند.

احتمالا سخنان وی به جانب‌داری ترکیه از پاکستان در جریان برگزاری اجلاس سازمان کشورهای اسلامی اشاره دارد.

"اردوغان" که سپتامبر سال گذشته به پاکستان سفر کرده بود، در جمع مقامات این کشور اعلام کرد ترکیه بطور کامل از پاکستان حمایت می‌کند تا راهی برای پایان دادن به درگیری‌ها با برادران و خواهران مسلمان در کشمیر بیابند.

منطقه کشمیر از سال 1947 و پس از استقلال هند و پاکستان، صحنه مناقشات ارضی است. دهلی نو و اسلام آباد هر دو مدعی کنترل کامل بر کشمیر هستند؛ اما هر یک کنترل بخش‌هایی از این منطقه را در اختیار دارند.

هند و پاکستان سه بار با یکدیگر بر سر کشمیر وارد جنگ شده‌‌اند و دو کشور هرکدام یگدیگر را به نقض آتش‌بس در مناطق مرزی متهم می‌کنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار