بازداشت سه منظون به حملات تروریستی در انگلیس

پلیس انگلیس در چارچوب مبارزه با تروریسم سه نفر دیگر را بازداشت کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پلیس انگلیس روز دوشنبه در چارچوب انهدام روز پنجشنبه یک هسته تروریستی فعال در شمال غرب لندن، پایتخت این کشور، سه نفر دیگر از جمله دو زن 18 ساله و یک زن 19 ساله را بازداشت کرد.
 
به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن، اسکاتلند یارد، پلیس انگلیس در بیانیه ای اعلام کرد به این سه زن درباره آماده سازی مقدمات و تحریک به حملات تروریستی مظنون بوده است. آنها در شرق پایتخت انگلیس دستگیر شده و تحت بازداشت موقت قرار گرفته اند.
 
پلیس افزود این بازداشت ها با عملیاتی که شامگاه پنجشنبه در آدرسی در شمال غرب لندن اجرا و در جریان آن یک زن 21 ساله بر اثر اصابت گلوله افسران پلیس زخمی شد، در ارتباط بود. این زن 21 ساله که در بیمارستان بستری شده بود، روز یکشنبه به طور رسمی بازداشت شد.
 
این بیانیه خاطر نشان کرد پنج نفر مظنون به فعالیت های تروریستی در همان آدرس و یک نفر دیگر در کنت در جنوب شرق لندن بازداشت شده اند. با مجوز دستگاه قضایی روز شنبه حکم تحت نظر بودن این افراد تمدید شد.
 
نیل باسو، هماهنگ کننده ملی مبارزه با تروریسم انگلیس در کنفرانسی مطبوعاتی به این سوال که آیا این عملیات خنثی کردن حمله ای را امکان پذیر ساخته است، پاسخ مثبت داد.
 
وی در این کنفرانس افزود بازداشت ها تقریبا روزانه شده است؛ و این در حالی است که یک مرد مسلح به چاقو روز قبل در نزدیکی پارلمان وست مینستر، اندکی کم تر از یک ماه بعد از حمله ای که به کشته شدن پنج نفر و زخمی شدن ده ها نفر در نزدیکی همان محل روی داد، بازداشت شده است.
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار