شاخصی محکم برای ارزیابی نامزدهای ریاست جمهوری + عکس

عزت الله ضرغامی با انتشار پستی در اینستاگرام،‌ شاخص محکمی برای ارزیابی فضای انتخاباتی کشور معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید عزت الله ضرغامی، رئیس اسبق رسانه ملی، با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش ضمن گرامی‌داشت سالگرد شهادت شهید مرتضی مطهری و بیان گزیده ای از تفسیر آیات ابتدایی سوره قیامة با دیدگاه ایشان، شاخص محکمی برای ارزیابی فضای انتخاباتی کشور و چالش های نامزدهای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری معرفی کرد.
 
 
 
عزت الله ضرغامی نوشت:
"شهید مطهر؛ 12 اردیبهشت سالگرد شهادت معلم و حکیم بزرگ انقلاب اسلامی، شهید مرتضی مطهری را گرامی می‌داریم. روز معلم و روز کارگر را هم به همه معلمین و کارگران زحمتکش و خدمتگزار و کم توقع تبریک می‌گویم.

این روزها جای شهیدمطهری خالی است. متفکر و اندیشمند شجاعی که بر اساس آموزه‌های قرآنی، همچون مالک اشتر، رهبری نظام را در اداره و هدایت جامعه کمک کند.
متفکرین زیادی داریم که شجاع نیستند و شجاعانی نیز داریم که بضاعت و توان فکری آنان، پاسخگوی انبوه نیازهای امروز نیست. و این دو ویژگی در اعلادرجه در وجود آن شهید مطهر به ودیعه گذاشته شده بود.

***پی نوشت***

فضای رسانه‌ای کشور پر از اندیشه‌ها و نظریه‌هایی است که صاحبان حقیقی و یا مجازی‌اش هرلحظه با آن عکس یادگاری می‌گیرند و جماعتی را هم از سر جهل و بی‌اطلاعی با خود به این سو و آن سو می‌‌برند.
شهید مطهری، یکبار با صدای بلند گفت که این اندیشه‌ها و مکتب‌های خلق الساعه نوعاً اصالتی ندارند و بر اساس انگیزه‌های نفسانی و هوی و هوس شخصی تولید می‌شود!
او در تفسیر آیات اولیه سوره مبارکه قیامه، پس از ترجمه و تفسیر آیات اولیه که پاسخ قرآن به متفکران قیامت است می‌گوید که منکرین معاد نه از سر چالش فکر و اندیشه بلکه به دلیل فرار از قید و بندهای الهی که آنان را ملزم به رفتاری خاص که متناسب با شأن و جایگاه اوست می‌کند، اصل معاد و رستاخیز را انکار می‌کنند.

آیه پنجم از این سوره که می‌فرماید: «بل یرید الانسان لیفجر امامه»، به صراحت سخن از اراده انسان برای فسق و فجور و گناه است و انکار قیامت هم نیز معلول و نتیجه این رفتار و در حقیقت ویترینی روشنفکری برای توصیف رفتار شیطانی است.

مطهری، حکیمانه و با ظرافت، همبستگی این آیات را برای مخاطب خود تشریح می‌کند و به آنان یادآوری می‌کند که پاسخ بسیاری از شبهات، لزوماً از همان جنس نیست، بلکه با ریشه‌یابی علل انحرافات فکری باید حکیمانه درصدد رفع و حل علت العلل بود.

فضای انتخاباتی کشور و چالش‌های انتخاباتی نامزدها و هواداران آنان را با این دیدگاه بررسی و ارزیابی کنید. شاخص محکمی است."
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفْعَلُونَ *

كَبُرَ مَقْتًا عِنْدَ اللَّهِ أَنْ تَقُولُوا مَا لَا تَفْعَلُونَ * (سوره صف )

اى كسانى كه ايمان آورده‏ ايد چرا چيزى مى‏گوييد كه انجام نمىدهيد (۲)
نزد خدا سخت ناپسند است كه چيزى را بگوييد و انجام ندهيد (۳)

بعد از معرفی شاخص انتخاب افراد از قرآن کریم ، این هم راهکار قرآنی برای نامزدهای محترم ریاست جمهوری .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۳ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
رهبر انقلاب فرمودند آیت اله مصباح جایگزین شهید مطهری است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
من که نفهمیدم با کدوم شاحص صورت بگیره
Iran (Islamic Republic of)
زنبور
۲۲:۱۷ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
خوبه صلاحیتت تایید نشده ها
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۲۱:۵۰ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
با سلام . من یک کارافرین هستم ولی 2سال است که بیکارم . من از سال 82تا 89 حدود 200 شغل ایجاد کردم یعنی اگر دولت اینده پنجاه هزار نفر کارافرین را استخدام کند یعنی ده میلیون شغل ایجاد خواهد کرد. این تنها راه حل ریشه کن کردن بیکاری است .
50000 کارافرین (*) 200 شغل = 10/000/000 شغل
آخرین اخبار