والدین از قضاوت میان فرزندان دوری کنند!

والدین باید در هنگام دعوا میان فرزندان، از تصمیم‌گیری و قضاوت عجولانه نسبت به آن‌ها دوری کنند.

والدین از قضاوت میان فرزندان دوری کنند!ابراهیم غفاری حق،روانشناس عمومی در گفتگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اختلاف فرزندان در خانواده اظهار کرد: اختلاف میان فرزندان در خانواده هایی که دو فرزند یا بیشتر دارند طبیعی است، به خصوص اگر هر دوی آن ها پسر باشند؛اختلاف نظر و مشاجره آن ها‌به مراتب بیشتر است که گاهی اوقات  تحمل و کنترل مشاجره ها برای والدین بسیار سخت می شود.

وی افزود: این شرایط معمولأ به دلیل حسادت میان فرزندان اتفاق می افتد به خصوص اگر فرزند کوچکتر متکی به والدین و مطیع دستورات آن ها باشد و از این طریق قصد به رخ کشیدن توانایی های خود به برادر بزرگترش را داشته باشد.

این روانشناس  تأکید کرد: پسر کوچک خانواده معمولأ به دنبال توجه بیشتر والدین به خود بوده که در این شرایط پدر و مادر باید از نظر عاطفی به یک اندازه به آن ‌ها توجه کنند و هیچ گاه آن ها را به رقابت در بروز توانایی و استعدادهایشان تشویق نکنند.

غفاری حق در پایان گفت: به یاد داشته باشید که در برخورد با مشاجره و دعوای میان فرزندان به ملایمت رفتار کرده و از قضاوت و تصمیم های عجولانه نسبت به آن ها دوری کنید و تا حد ممکن به استقلال کودکان احترام بگذارید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار