شیراز؛

اعلام وضعیت شعب اخذ رای در شیراز

وضعیت شعب و شیوه اخذ رای در شهرستان شیراز اعلام شد. ب

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی سعیدی معاون سیاسی فرمانداری شیراز با اشاره به  مشخص شدن وضعیت شعب و شیوه اخذ رای در انتخابات ریاست‌جمهوری و شورا های اسلامی شهر و روستا در شهرستان شیراز، گفت: شهرستان شیراز به 12 مركز تقسیم شده که هر مركز متصدی تعدادی از شعب اخذ رای است.

وی با بیان اینکه برای شهرستان شیراز در این دوره از انتخابات 725 شعبه اخذ رای پیش‌بینی شده و در هر شعبه 2 صندوق اخذ رای آماده شده است، افزود: در هر شعبه رای  2 نماینده فرماندار و 7 عضو صندوق فعالیت دارند که 594 شعبه اخذ رای پیش‌بینی شده است.

سعیدی بیان کرد:  648 شعبه ثابت و 77 شعبه سیار  است، که از كل شعب اخذ رای 542 شعبه در شیراز، 28 شعبه در شهر صدرا، 73 شعبه در بخش مركزی، 42 شعبه در زرقان و 40 شعبه در ارژن مستقر شده که تنها انتخابات شورا ها در شهر صدرا به شیوه الکترونیکی برگزار می شود.
وی تصریح کرد: برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در تمام شعب اخذ رای  شیراز به صورت دستی انجام می شود که تمهیدات لازم برای جلوگیری از ورود كاروان‌ ها به شهرهای مختلف و  شركت در انتخابات  برنامه ریزی شده است كه در روز برگزاری انتخابات اجرا می‌شود.

معاون سیاسی فرمانداری شیراز بیان کرد:  در حال حاضر از بین 6 كاندیدای ریاست‌جمهوری تنها 2 كاندیدا نمایندگان خود را برای برپایی ستاد انتخاباتی در شهر شیراز معرفی كرده‌اند.

سعیدی ادامه داد: هر یک از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری در شیراز امكان ایجاد یک ستاد مركزی را دارند اما محدودیتی برای برپایی ستاد های فرعی، جز در مناطق ممنوعه، وجود ندارد.

معاون سیاسی فرمانداری شیراز محدوده ممنوعه برپایی ستادهای انتخاباتی را مركز شهر شیراز حد فاصل چهار راه پیروزی، خیابان پیروزی، خیابان هجرت، خیابان ساحلی، میدان دانشجو، خیابان ملاصدرا، خیابان قصردشت اعلام و اضافه كرد: در این منطقه ایجاد  ستادهای اصلی و فرعی ممنوعیت قانونی دارد.

سعیدی گفت:  به 42 نفر از كاندیداهای شوراها به دلیل تخلفات تبلیغاتی در شهرستان شیراز تذكر  داده شده ‌ که به فرمانداری شهرستان فراخوانده شده‌اند، و در زمان بررسی صلاحیت‌ ها 4 نفر از داوطبان به دلیل انجام تخلفات تبلیغاتی بر انجام تخلف، احراز صلاحیت نشدند.

وی  اظهار کرد: كرد: تمام كاندیداهای شوراها باید فعالیت تبلیغاتی خود  در فضای مجازی را در تبلیغات انتخابات كشور با نام اختصاری (بی‌تاک) ثبت كنند.
 
سعیدی گفت: انجام تبلیغات در رسانه‌های مكتوب روز پنجشنبه 28 اردیبهشت و یك روز مانده به زمان برگزاری انتخابات ممنوعیت قانونی دارد و روزنامه‌ها باید از قانون تبعیت كنند.

معاون سیاسی فرمانداری شیراز از تمام رسانه‌هایی كه قصد انجام تبلیغات انتخاباتی را دارند و مجوز قانونی را دریافت كرده‌اند درخواست کرد  رسانه ها با مراجعه به نشانی اینترنتیwww.samandehe.ir نسبت به دریافت نشان یا شناسه مربوطه اقدام لازم را انجام دهند.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار