ساری،

تامین 35 درصد مواد اولیه صنایع تبدیلی غذایی در مازندران

حدود 35 درصد مواد اولیه صنایع تبدیلی غذایی در مازندران تامین می‌ شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، اسماعیل خاتمی مقدم رئیس انجمن همگن غذایی و دارویی مازندران در نشست هم اندیشی واحدهای صنایع غذایی مستقر در شهرستان‌ های آمل، محمود آباد و نور که در آمل برگزار شد، با بیان اینکه سهم غذا در هزینه خانوار شهری مازندران حدود 28 درصد و در خانوار روستایی 35 درصد است، گفت: حدود 35 درصد مواد اولیه اصلی صنایع تبدیلی غذایی مازندران در مازندران تامین می‌ شود.

وی افزود: تا پایان سال 94 از سوی دو مرکز سازمان صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی در مجموع برای حدود 508 واحد غذایی پروانه بهره‌ برداری صادر شده که در 10 گروه صنایع غذایی در استان به طور نسبی فعال هستند.

رئیس انجمن همگن غذایی و دارویی مازندران با بیان اینکه 70 درصد از واحدهای صنایع غذایی استان را صنایع کوچک تشکیل می ‌دهند که با ظرفیت کمتر از 20 درصد فعال هستند، گفت: بر پایه همین پژوهش‌ها ظرفیت عملی نیروی شاغل مستقیم در صنایع غذایی مازندران حدود 20 هزار نفر است که با احتساب ضریب چهار برای اشتغال غیرمستقیم می ‌توان گفت در مجموع این صنعت بیش از 100 هزار شغل را پوشش می‌ دهد.

خاتمی مقدم با بیان اینکه سالانه ۲ هزار و ۵۰۰ تن شیر در استان مصرف داریم که ۴۵۰ تن از استان دریافت و مابقی از استان‌ های دیگر تهیه می ‌شود، افزود: بیش از ۵۰ میلیارد تومان هزینه حمل شیر سالانه پرداخت می‌ شود.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد شیر استان به صورت فله به فروش می ‌رسد که معادل ۲۲۰ تن در روز است، گفت:۷۰۰ واحد کسبی فاقد مجوز این کار را می ‌کنند که ۷۰ واحد آن در آمل فعالیت می ‌کنند.

انتهای پیام/ م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار