استفاده پلیس ترکیه از گاز اشک‌آور برای متفرق کردن معترضان در استانبول

پلیس ترکیه در تظاهراتی که به مناسبت روز جهانی کارگر در استانبول برگزار شد، برای متفرق کردن تظاهرکنندگان از گاز اشک‌آور استفاده کرد.

استفاده پلیس ترکیه از گاز اشک‌آور برای متفرق کردن معترضان در استانبولبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه در خبری فوری از استانبول اعلام کرد پلیس ترکیه امروز دوشنبه در تظاهرات معترضان به مناسبت روز جهانی کارگر، برای متفرق کردن تظاهرکنندگان از گاز اشک‌آور استفاده کرد.

پلیس ترکیه برای متفرق کردن گروهی از تظاهرکنندگان که می‌خواستند به رغم ممنوعیت تجمع در میدان تقسیم استانبول، به مناسبت روز جهانی کارگر (یکم مه) در این میدان تجمع کنند، از گاز اشک‌آور استفاده کرد.

دو هفته پس از برگزاری همه‌پرسی درباره اصلاح قانون اساسی ترکیه که اختیارات رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور، را تقویت کرد و مخالفان به نتیجه آن اعتراض دارند، ترکیه امروز روز کارگر را در شرایطی پرتنش جشن گرفت.

گروهی متشکل از حدود 200 تظاهرکننده از گروه‌های مختلف چپگرا پارچه نوشته هایی حاوی شعارهایی بر ضد دولت همچون « درود بر یکم مه، نه به دیکتاتور» در دست داشتند.

این منبع افزود پلیس دست کم یکی از این تظاهرکنندگان را دستگیر کرد.

مقامات ترکیه تجمع در میدان تقسیم، محل نمادین جنبش‌های اعتراضی در ترکیه را ممنوع کرده است. پلیس نیز امروز دوشنبه راه‌های دسترسی به این میدان را بست.

این در حالیست که پیشتر رسانه‌ها اعلام کرده بودند همزمان با روز جهانی کارگر، حدود 30 هزار تن از نیروهای پلیس ترکیه مامور برقراری امنیت در استانبول شدند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار