سنندج؛

ارائه 12 هزار نفر ساعت آموزش مباحث ایمنی به کارگران کردستانی

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت:سال گذشته در حوزه ایمنی سلامت کارگران در استان 12 هزار نفر ساعت و به کارفرمایان هشت هزار نفر ساعت آموزش ارائه شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛احمد رشیدی، در دیدار کارگران و تشکیلات کارگری استان با نماینده ولی فقیه در کردستان، گفت: مقام معظم رهبری سال جاری را به نام سال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» نامگذاری کردند که تحقق این امر بدون تلاش و همت کارگران مسیر نخواهد شد.

وی افزود: تدوین نقش کارگران در اقتصاد مقاومتی، فضاسازی جهت بزرگداشت مقام کارگر، گفتمان سازی مناسب در فضای رسانه‌ای کشور، جلب مشارکت مسئولان ذیربط در حل و فصل مشکلات جامعه کارگری، ترویج فرهنگ کار و تلاش و تقدیر از زحمات کارگران از جمله راهبردهایی است که باید مدنظر قرار گیرد.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان در ادامه به اقدامات این اداره کل در سال گذشته اشاره کردوگفت: 9 هزار مورد بازرسی از کارگاه‌ها به منظور رعایت قوانین کار و ایمنی به صورت شبانه روزی، در سال گذشته در سطح استان انجام شده است.

رشیدی به کاهش 300 درصدی حوادث منجر به فوت در جامعه کارگری استان در سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن خبر داد و گفت: سال گذشته چهار هزار فقره دادخواست داشتیم که 34 درصد آنها منجر به سازش شد.

وی به تشکیل 28 تشکل کارگری و کارفرمایی هم اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر در استان سه هزار و 300 نفر مستمری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

همچنین در این دیدار، تعدادی از نمایندگان اقشار مختلف کارگری استان به بیان مسایل و مشکلات خود پرداختند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.