استقرار 248 شعبه اخذ رای الکترونیک در خوزستان

دبیر ستاد انتخابات خوزستان از استقرار 248 شعبه اخذ رای الکترونیک در شهرهای پایلوت خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ حبیب‌الله فضل‌الله‌پور، دبیر ستاد انتخابات خوزستان با اشاره به آغاز مانور انتخابات الکترونیک در استان، گفت: بر اساس دستورالعملی که از وزارت کشور دریافت کردیم، مقرر شد در 4 شهرستان پایلوت خرمشهر، ماهشهر، امیدیه و بهبهان به‌منظور ارتقاء سطح معارف عمومی نسبت به برگزاری انتخابات الکترونیک، در مناطق پرتردد و پر تراکم شهری و به تبع آن در مناطقی که صندوق‌های سیار مدنظر است، صندوق‌هایی را تعبیه و انتخابات الکترونیک را به ‌ صورت نمادین برگزار کنیم تا مردم با شیوه‌های رای‌گیری و چگونگی ریختن آرا به صندوق آشنایی لازم را پیدا کنند.

وی تصریح کرد: این نوع آموزش از روز گذشته (شنبه) در شهرهای مدنظر آغاز شده است و تا قبل از انتخابات نیز ادامه خواهد داشت؛ به گونه‌ای که اغلب مردم با این فرآیند، آموزش‌های لازم را فرابگیرند. انتخابات الکترونیک برای نخستین بار است که در کل تاریخ انتخابات کشور برگزار می‌شود.

فضل‌الله‌پور با بیان اینکه 3 هزار و 757 شعبه اخذ رای در استان برای برگزاری انتخابات در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: از این تعداد، 1 ‌هزار و 892 حوزه شهری و 1 ‌هزار و 865 حوزه روستایی هستند.

دبیر ستاد انتخابات خوزستان خاطرنشان کرد: جهت برگزاری انتخابات الکترونیک در شهرهای بهبهان، امیدیه، ماهشهر و خرمشهر، صندوق‌های اخذ رای انتخابات شوراها از انتخابات ریاست جمهوری متفاوت است؛ در این چهار شهر 248 شعبه اخذ رای الکترونیک مستقر می‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.