ساری،

رامسر میزبان همایش بین المللی گل و گیاه زینتی

نخستین همایش علمی گل و گیاهان زینتی فردا در رامسر آغاز به کار می کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، پزمان آزادی رئیس انجمن گل و گیاه زینتی کشور گفت: 25 مهمان خارجی از قاره های آسیا، اروپا و امریکا از جمله امریکا، روسیه، آلمان، ایتالیا ،بلژیک، استرالیا، تایلند، ژاپن و چین و 100 شرکت کننده داخلی در این همایش علمی شرکت می کنند.

وی ایجاد تعامل سازنده میان دانشجویان ایرانی و محققان برجسته خارجی و گسترش همکاری های علمی میان ایران و کشور های صاحب نام دراین بخش را ازاهداف برگزاری این رویداد علمی دانست و افزود: 30سخنرانی و 70 پوستر در این هم اندیشی ارایه می شود.

رئیس انجمن گل و گیاهان زینتی کشور محورهای برگزاری سمپوزیوم را، گیاهان زینتی مقاوم به خشکی، تنوع زیستی و منابع ژنتیکی، محافظت و پایداری اکولوژیکی، ژرم پلاسم و اصلاح کلاسیک، راهبردهای اصلاح پیشرفته، فیزیولوژی گلدهی و کاشت، طراحی فضای سبز شهری و همچنین اهلی کردن گیاهان زینتی وحشی اعلام کرد.

آزادی با اشاره به این که صنعت گل و گیاه سالانه 250 میلیارد دلار در جهان آوری ارز دارد، گفت: سهم ایران با دارا بودن 5 هزار هکتار سطح زیر کشت 40 میلیون دلار ارز آوری دارد این در حالی است که ظرفیت صادرات گل و گیاهان زینتی در کشور بیش از یک میلیارد دلار است.

نخستین همایش بین المللی گل گیاهان زینتی از فردا تا چهاردهم اردیبهشت ماه در هتل بزرگ رامسر و نمایشگاه گل و گیاه نیز در محل مجتمع مروارید سبز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.