نظری: نیما در اسلوونی بدشانس بود/ شرایط خوبی برای کشور های اسلامی داریم

دبیر فدراسیون تنیس روی میز گفت: کسب مدال برنز توسط براداران عالمیان بسیار ارزشمند است اما ما می توانستیم در بخش انفرادی با کمی شانس مدال های بیشتری کسب کنیم.

نظری : نیما در اسلوونی کمی بدشانس بود / شرایط خوبی برای کشور های اسلامی داریممحمود نظری دبیر فدراسیون تنیس روی میز کشورمان در گفت و گو با خبرنگار خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص مسابقات جهانی اسلوونی گفت: خوشبختانه برای نخستین بار در 30 سال گذشته فدراسیون تنیس روی میز موفق شد با کمک حامیان مالی، هزینه چهار مسابقه خبرون مرزی را تامین کند.
 
وی افزود: برای مسابقات کشورهای اسلامی نوشاد و نیما عالمیان که بهترین های رنکینگ ایران هستند را همراه با چند جوان دیگر به این مسابقات فرستادیم تا به شرایط خوبی برای حضور در مسابقات کشور های اسلامی که چند هفته دیگر برگزار می شود برسند. ما برای آن که ورزشکارانمان برای حضور در رقابت های قهرمانی کشورهای اسلامی به شرایط خوبی برسند پیش از این امین احمدیان و افشین نوروزی را به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام کردیم و حالا هم 2 بازیکن دیگر را به اردو فرستادیم تا شرایط خوبی به وجود بیاید.
 
نظری در ادامه و در باره عملکرد ورزشکاران ایرانی در این رقابت ها عنوان کرد: خوشبختانه نیما و نوشاد عالمیان موفق شدند در بخش تیمی بدرخشند و صاحب مدال برنز شوند. البته می توانستند بهتر عمل کنند و حتی مدال خوش رنگ تری هم کسب کنند اما به هر صورت این گونه نشد.
 
نظری افزود: کسب مدال در این گونه رقابت ها می تواند انگیزه خوبی را در میان ورزشکاران جوان ایجاد کند. 
 
 دبیر فدراسیون تنیس روی میز درباره رقابت های انفرادی و حضور نیما عالمیان در جمع 8 ورزشکار برتر هم تصریح کرد: نیما کمی با بد شانسی رو به رو شد. زیرا رقیب وی بخت اول مدال بود و همین بازی را برای نیما بسیار سخت کرده بود. معتقدم که اگر نیما با هر ورزشکار دیگری رقابت می کرد می توانست نتیجه بهتری کسب کند و مدال  بگیرد.
 
وی درباره نوشاد عالمیان هم گفت: نوشاد به دلیل رنکینگی که داشت از حضور در مرحله مقدماتی معاف شد اما ای کاش این گونه نمی شد تا نوشاد بتواند بهتر با شرایط مسابقات آشنا شود. به نظرم با توجه به اردو ها و شرایطی که وجود داشت نوشاد می توانست بهتر باشد اما به هر صورت به دلیل آشنا نبودن با شرایط حذف شد. 
 
نظری درباره دیگر نمایندگان کشورمان هم عنوان کرد: خوشبختانه ما از جوانان زیادی در تیم ملی بهره می بریم و همین مسئله می تواند کمک زیادی به ما داشته باشد. بسیاری از بازیکنان ما در این رقابت ها برای بار اول و یا دوم مسابقات برون مرزی را تجربه می کردند و به همین دلیل به اندازه کافی با شرایط آشنا نبودن به هر صورت تصور می کنم این مسابقات می تواند در اینده کمک زیادی به این بازیکنان داشته باشد. 
 
وی در ادامه و درباره مسابقات جهانی کرواسی تاکید کرد: مسابقات کرواسی از سطح بالاتری نسبت به اسلوونی برخوردار است و تیم ملی ما با همین ترکیب و تنها با یک تغییر راهی این مسابقات می شود.
 
امیرحسین هدایی که در مسابقات اسلوونی به میدان رفته است به ایران باز می گردد و متین لطف الله نسب نفر اول تیم ملی جوانان جایگزین وی می شود. 
 
دبیر فدراسیون تنیس روی میز در ادامه و درباره اردو های در نظر گرفته شده برای بانوان گفت: تیم ملی بانوان ما با یک مسئله ای رو به روست که بخشی از آن مثبت و بخشی از آن منفی است. نکته مثبت آن است که اکثر ملی پوشان ما در تیم ملی جوان هستند و برای نخسین بار است که در این مدت در رقابت های برون مرزی به میدان می رود. نکته منفی آن جاست که به دلیل جوان بودن بازیکنان و در پیش بودن مسابقات انتخابی تیم ملی جوانان و نوجوانان و همچنین مسابقات انتخابی قهرمانی آسیا، کمی برنامه ریزی مشکل است. با این حال مریم صامت، ندا شهسواری، مهشید اشتری و صبا صفری ورزشکارانی هستند که در این مدت تمرینات خوبی داشتند و در مسابقات قهرمانی آسیا حضور دارند و به همین دلیل با امادگی راهی مسابقات قهرمانی کشور های اسلامی می شوند. همچنین فدراسیون در نظر دارد تا بانوان کشورمان هم راهی تور جهانی اسپانیا شود تا بانوان هم در اردو های خارجی حاضر باشند. 
 
دبیر فدراسیون تنیس روی میز کشورمان مسابقات کشور های اسلامی را برای پینگ پنگ بازان ایرانی این گونه پیش بینی کرد: ما در بخش تیمی آقایان به حضور در فینال و کسب مدال امیدواریم. همچنین در بخش انفرادی آقایان هم می توانیم تا شاهد حضور ورزشکارانمان بر روی سکو ها باشیم. در بخش بانوان مسئله کمی متفاوت است. کشور های رقیب مانند اذربایجان و ترکیه اقدام به جذب بازیکنان با کیفیت چینی کرده اند که همین می تواند برای ما کمی مشکل ساز باشد. به طور مثال جمهوری آذربایجان هم اکنون اقدام به جذب 2 بازیکن سطح بالا کرده است و ترکیه هم بازیکن رنکینگ 10 جهان را در اختیار دارد. با این حال ما امیدواریم که در بخش بانوان چه در بخش تیمی و چه در بخش انفرادی موفق به کسب مدال بشویم.
 
نظری در ادامه گفت: تنیس روی میز ایران علاوه بر ورزشکاران یک داور هم در این رقابت ها دارد. عبادیان تنها داور ایرانی است که به نمایندگی از کشورمان در این رقابت ها قضاوت می کند. 
 
دبیر فدراسیون تنیس روی میز کشورمان در پایان و درباره مسابقات قهرمانی جهان عنوان کرد: فاصله مسابقات قهرمانی جهان و کشور های اسلامی تنها 4 روز است و به همین دلیل در این مدت نمی توان اردویی را برگزار کرد اما از اسفند برنامه هایمان را به گونه ای طراحی کردیم تا نمایندگانمان با حضور در اردو ها و رقابت های مختلف به آمادگی خوب و قابل قبولی برای حضور در مسابقات جهانی که سطح بسیار بالایی دارد و 140 کشور در آن حاضر می شود برسد. 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار