کرمانشاه؛

شرکت های آب و برق با واحدهای تولیدی مدارا کنند

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه گفت: تقاضا داریم شرکت‌های خدمت رسان مانند آب، گاز، برق و مخابرات در زمان اضطرار و یا کمبود، اولویت قطع خدمات را برای واحدهای تولیدی نگذارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه گفت: تقاضا داریم شرکت‌های خدمت رسان مانند آب، گاز، برق و مخابرات در زمان اضطرار و یا کمبود، اولویت قطع خدمات را برای واحدهای تولیدی نگذارند.

کیوان کاشفی گفت: متاسفانه در زمانی که کمبود وجود دارد و یا در زمان اضطرار، شرکت‌های خدمت رسان خصوصا شرکتهای برق و گاز، اولویت قطع را با واحدهای تولیدی می‌گذارند.

وی ادامه داد: این قطع ناگهانی خدمات گاهی خسارات چند صد میلیون تومانی برای این واحدها به همراه دارد.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه با اشاره به ماده 25 قانون بهبود فضای کسب و کار، خاطرنشان کرد: بر اساس این ماده نباید اولویت قطع خدمات با واحدهای تولیدی باشد.

کاشفی در ادامه از مشکل نبود درمانگاه در شهرک‌های صنعتی جاده بیستون یاد کرد و افزود: اگرچه برای احداث این درمانگاه پیگیری‌های زیادی انجام شد، اما هنوز به نتیجه نرسیده است.

به گفته این مسئول، اکنون در شهرک صنعتی فرامان 2147 نفر و در شهرک صنعتی بیستون 725 نفر مشغول به کار هستند، به علاوه شهرک صنعتی زاگرس نیز در همین حوالی در دست تاسیس است.

وی با اشاره به جمعیت فعال نزدیک به سه هزار نفری در این شهرک‌های صنعتی خاطرنشان کرد: اگر در این مناطق حادثه‌ای رخ دهد، مرکز پزشکی و درمانگاه برای کمک به افراد آسیب دیده وجود ندارد.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی اعلام آمادگی کرده مکانی را در این خصوص اختصاص دهد، اما دانشگاه علوم پزشکی همکاری لازم را در این خصوص ندارد.

کاشفی در ادامه به معضل بلوکه کردن بخشی از تسهیلات از سوی بانک‌ها هم اشاره داشت و گفت: متاسفانه بانک‌ها هنگام پرداخت تسهیلات بخشی از مبلغ را بلوکه می‌کنند که با بررسی‌های انجام شده متوجه شدیم بخشی از این اقدامات از ید آنها در استان خارج است و از سوی هیات مدیره بانکهای کشور به آنها اعلام می‌شود.

وی تصریح کرد: پیگیریم که از طریق شورای گفت و گوی ملی به این ماجرا رسیدگی شود.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه از مشکلات هیات‌های حل اختلاف مالیات هم یاد کرد و افزود: این هیات‌ها مکان مناسبی که در شان مودیان باشد ندارند، به علاوه گاهی در رسیدگی به پرونده‌ها عدالت رعایت نمی‌شود.

کاشفی اظهار کرد: همچنین گاهی هیات‌های حل اختلاف برنامه مشخصی برای رسیدگی به پرونده‌ها ندارند و از قبل به مودیان اطلاع رسانی نمی‌کنند.

وی در پایان به مصوبات پیشین شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان نیز اشاره داشت و ادامه داد: برقراری کارگروه استانی صادرات مشتقات نفتی از خروجی مصوبات شورا بود که اکنون فعال شده و امیدواریم بتواند به استان‌های همجوار نیز ارائه خدمات کند.

هادی ملکشاهی مدیر کل امور مالیاتی استان کرمانشاه نیز در خصوص وضعیت معافیت‌های مالیاتی در نقاط مختلف استان گفت: تمام شرکت‌هایی که در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته استان قرار دارند، از معافیت مالیاتی 10 ساله برخوردار هستند و اگر در محدوده شهرک صنعتی باشند، این معافیت به 13 سال می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان‌های پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی، دالاهو، روانسر، سرپل‌ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب شهرستان‌های کمتر توسعه یافته محسوب می‌شوند که معافیت 10 ساله دارند.

به گفته این مسئول، معیارهای دیگری هم برای معافیت مالیاتی شرکت‌ها وجود دارد، برای مثال پروانه بهره‌برداری آنها باید از ابتدای سال 95 صادر شده باشد و یا اینکه حتما اشخاص حقوقی غیردولتی صاحب شرکت‌ها باشند.

 
 
 
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار